ایران؛ نایب رییس اول گروه 24 صندوق بین المللی پول شد

به گزارش جعبه مهر، ایران نایب رئیس اول گروه 24 صندوق بین المللی پول شد و معاون مالی بانک مرکزی در جلسه مجازی این گروه شرکت و سخنرانی کرد.

ایران؛ نایب رییس اول گروه 24 صندوق بین المللی پول شد

به گزارش خبرنگاران، پیمان قربانی در این جلسه مجازی گفت: در طول سه ماه گذشته، شیوع گسترده و دنیای ویروس کووید-19، جان انسان های بیشماری را روی کره زمین گرفته و علاوه بر تحمیل آسیب های عظیم انسانی، اختلالات شدیدی را در اقتصاد دنیا به همراه داشته است. ایران نیز با حدود 75 هزار مورد ابتلا به بیماری کووید-19 و نزدیک به 5000 مرگ ناشی از این بیماری، شدیدترین آسیب را در میان کشورهای خاورمیانه و گروه 24 متحمل شده است.

نماینده نایب رئیس گروه 24 صندوق بین المللی پول اضافه کرد: مقامات ایرانی از هیچ کوششی در جهت نجات زندگی انسان ها فروگذار نکرده و با اتخاذ اقدامات مالی، پولی و بودجه ای ضربتی، سعی در مدیریت خدمات بهداشتی و اضطراری در راستای مهار مرگ و میر ناشی از این بیماری و کاهش آثار منفی مالی، اجتماعی و انسانی آن، بویژه بر خانوارها و کسب وکارهای آسیب پذیر داشته اند.

معاون مالی بانک مرکزی همچنین اظهار کرد: به دلیل تحمیل تحریم های ناعادلانه و یک جانبه مالی و تجاری بر ایران، واردات و تأمین محصولات پزشکی حیاتی و موردنیاز و سایر ملزومات به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پاندمی کووید-19 با هرگونه بحران مشابه قابل قیاس نبوده است، بیان نمود: به عنوان یک چالش دنیای نیازمند راه حلی دنیای است. بدیهی است که تا زمان ریشه کن شدن این بیماری در همه کشورهای دنیا و بازگشت کامل امنیت، هیچ کشوری مصون نخواهد ماند.

طبق اعلام بانک مرکزی، معاون این بانک خطاب به رئیس جلسه با اشاره به واکنش سریع صندوق بین المللی پول و گروه بانک دنیای در قبال این موقعیت وخیم و ملتهب، به خصوص در قالب ارائه بسته اضطراری بانک دنیای و تسهیلات RFI، RCF و CCRT صندوق بین المللی پول، ادامه داد: ما اعتقاد داریم که در این راستا، تقویت چارچوب وام دهی متعارف صندوق بین المللی پول، استفاده از تخصیص حق برداشت مخصوص و تسریع در فرایند مذاکرات در شانزدهمین دور آنالیز عمومی سهمیه ها مفید خواهد بود.

معاون مالی بانک مرکزی اضافه کرد: لازم است از یک سو سیاست گذاران کوشش های خود را جهت رفع کردن چالش های مربوط به حوزه سلامت و اقتصاد افزایش دهند، از سوی دیگر لازم است که به منظور ایجاد اطمینان از حصول موفقیت در ریشه کنی پاندمی کووید-19 و همچنین احیای رشد اقتصاد دنیای، اقدامات و مساعدت های چندجانبه و هماهنگ به کار گرفته گردد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: همان گونه که در بیانیه گروه 24 آمده، لازم است که یاری های مالی و فنی حداکثری سازمان های بین المللی و محلی به کشورهای عضو G24 به شیوه ای برابر، عادلانه و به دور از هرگونه تبعیض ارائه گردد.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5781

به "ایران؛ نایب رییس اول گروه 24 صندوق بین المللی پول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران؛ نایب رییس اول گروه 24 صندوق بین المللی پول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید