15 تن در نیجریه در حمله بوکوحرام کشته شدند

به گزارش جعبه مهر، به دنبال حمله عناصر گروه تروریبستی بوکوحرام به شهری در شمال شرقی نیجریه دستکم 15 تن کشته شدند.

15 تن در نیجریه در حمله بوکوحرام کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام نیجریه روز شنبه گفت که در پی حمله گروه تروریستی بوکوحرام به شهری در شمال شرقی ایالت بورنو حداقل 15 نفر کشته شدند.

به نوشته خبرگزاری شینهوا، عثمان زاناها نماینده مجلس ملی نیجریه از شهر بورنو در این زمینه گفت نیروهای بوکوحرام با 11 خودرو به شهر مگومری حدود 40 کیلومتری شمال میدگووری،حمله کردند.

به گفته وی، کشته شدگان این حادثه شامل 8 شبه نظامی محلی، 6 تن از ساکنان منطقه و یک افسر امنیتی بود که اجساد آن ها روز جمعه پیدا شد.

به گفته این مقام پارلمانی نیجریه، نیروهای بوکوحرام با ضدهوایی و انواع سلاح های مختلف به شهر بورنو حمله کردند. ارتش نیجریه تاکنون در این زمینه واکنشی نشان نداده است.

بوکوحرام یک گروه تکفیری است که در غرب آفریقا فعالیت دارد. این گروه تروریستی طی سال های گذشته به نظامیان و غیرنظامیان در کشورهای نیجریه، نیجر و مالی حمله کرده و صدها نفر را کشته و یا زخمی کرده است. طبق اعلام سازمان ملل، در یک دهه از فعالیت های تروریستی بوکوحرام در این کشور، بیش از 30 هزار نفر کشته و نزدیک به 3 میلیون نفر دیگر آواره شده اند.

ارتش نیجریه سال هاست که سرگرم مبارزه با این گروه تروریستی است. ارتش نیجریه چندی قبل از عملیات پیروز هوایی علیه مواضع تروریست های بوکوحرام در شمال شرقی این کشور و کشته شدن شماری از آن ها خبر داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4241

به "15 تن در نیجریه در حمله بوکوحرام کشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 تن در نیجریه در حمله بوکوحرام کشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید