گزارش لحظه به لحظه از اعتراضات مسلمانان هند؛ از بازداشت 5 هزار نفر تا افزایش تعداد کشته ها به 30 نفر

به گزارش جعبه مهر، اعتراضات فراگیر به تصویب قانون اصلاح حق شهروندی موسوم به CAA همچنان ادامه دارد و نیروهای نظامی هند تا به امروز هزاران نفر را بازداشت نموده اند.

گزارش لحظه به لحظه از اعتراضات مسلمانان هند؛ از بازداشت 5 هزار نفر تا افزایش تعداد کشته ها به 30 نفر

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران؛ به نقل از تایم آو اندیا ادامه اعتراضات مردم هند به خصوص مسلمانان به تصویب قانون تبعیض مذهبی در اعطای تابعیت هندی به مهاجران باعث هجوم نظامیان به معترضین شد.

در این گزارش به صورت لحظه به لحظه آخرین تحولات میدانی را آنالیز خواهیم کرد:

کشته شدن 15 نفر در ایالت اترپردیش تائید شد

طی 72 ساعت اخیر سرکوب شدید توسط نظامیان هندی موجب مرگ 15 شهروند مسلمان در ایالت اترپردیش شده است، همچنین پلیس این ایالت از دستگیر شدن 750 نفر در جریان تظاهرات اطلاع داد

ادامه اعتراضات در شهرهای مختلف هند

علی رغم سرکوب شدید اعتراضات توسط نظامیان هندی لحظه به لحظه تعداد معترضین بیشتر می گردد و در شهرهای بیشتری تظاهرات برگزار می گردد.

1000 راهپیمایی اعتراض آمیز در 250 نقطه هند

حزب حاکم از برپایی بیش از هزار راهپیمایی اعتراض آمیز در 250 نقطه هند اطلاع داده و تاکید نمود احتمالا کنترل تمام اوضاع بیش از 10 روز زمان خواهد برد.

تعداد کشته ها به 14 نفر رسید

به دنبال تائید خبر مرگ 4 معترض در میروت و 2 نفر دیگر در بیجنور تعداد افرادی که مرگ آنها در جریان اعتراضات اخیر قطعی شده است به 14 نفر رسید. این در حالی است که صدها نفر نیز در جریان سرکوب ها زخمی شده اند.

شروع برقراری حکومت های نظامی و منع آمد و شد

دولت هند که طی روزهای اخیر از کنترل اوضاع عاجز شده است برقراری حکومت های نظامی در مناطق مختلف را شروع کرد، گزارش ها حاکی در بعضی شهرهای ایالت آسام قانون منع آمد و شد و از ساعت 8 شب تا 5 صبح را اجرایی نموده است.

ممکن است وضع حکومت نظامی به دیگر شهرهای نیز انتقال پیدا کند و دولت برای کنترل اوضاع قانون منع آمد و شد را در شهرهایی بزرگی مانند دهلی نیز پیاده کند.

جلسه اضطراری احزاب اپوزیسیون

احزاب اپوزیسیون که در مجلس هند دارای نماینده هستند امروز جلسه ای اضطراری برای آنالیز شرایط میدانی، و نحوه برخورد دولت با معترضین در شهرهای مختلف برگزار نموده اند.

این جلسه که در حال برگزاری است با ریاست سونیا گاندی رئیس حزب کانگریس در حال برگزاری است، احزاب اپوزیسیون پیش از این نیز به برخوردهای دولت به شدت معترض بودند

کوشش مسئولین نظامی برای عادی جلوه دادن اوضاع

پریم پرکاش از مسئولین پلیس شهر دهلی نو ضمن کوشش برای عادی جلوه دادن شرایط تاکید نمود روز گذشته 40 نفر از معترضین را دستگیر نموده ایم و تعداد کمی از آنها نیز در بیمارستان بستری هستند.

وی گفت: شرایط تحت کنترل ما قرار گرفته است و به زودی اعتراضات موجود نیز به انتها خواهد رسید.

جلسه اضطراری حزب حاکم هند برای کنترل اوضاع

منابع خبری از برگزاری یک جلسه اضطراری توسط حزب بی جی پی برای کنترل اوضاع اطلاع داده و تاکید نمودند بی جی پی همچنان به اجرای قانون اصلاح حق شهروندی مهاجران تاکید دارد.

جاگات پرکاش نادا در این خصوص گفت: تمام تحرکاتی که علیه قانون CAA برگزار می گردد باید کنترل شده و در اسرع وقت علیه آنها اقدام گردد.

دستگیری 3 هزار 500 نفر در قاضی آباد

پلیس قاضی آباد از دستگیری بیش از 3 هزار و 500 نفر در جریان اعتراضات این منطقه اطلاع داده و توضیح داد تا به امروز پیروز به شناسایی هویت 300 نفر از معترضان شده ایم.

سودهر کومار در این خصوص گفت: برخوردن با معترضان که از ادیان مختلف مانند هندوها، سیک مذهبان، مسلمانان، بودایی ها و زرتشتیان هستند همچنان ادامه دارد.

خبر به روز رسانی می گردد...

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4330

به "گزارش لحظه به لحظه از اعتراضات مسلمانان هند؛ از بازداشت 5 هزار نفر تا افزایش تعداد کشته ها به 30 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش لحظه به لحظه از اعتراضات مسلمانان هند؛ از بازداشت 5 هزار نفر تا افزایش تعداد کشته ها به 30 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید