پلیس سودان با گاز اشک آور معترضان در منطقه دارفور را متفرق کرد

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: شاهدان عینی اعلام کردند، نیروهای پلیس سودان با استفاده از گاز اشک آور صدها نفر از معترضانی که چندین ساختمان دولتی در دارفور را به آتش کشیدند، متفرق کردند.

پلیس سودان با گاز اشک آور معترضان در منطقه دارفور را متفرق کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ بر اساس اعلام شاهدان عینی بیش از 2 هزار نفر با برپایی تظاهرات اعتراض آمیز در شهر نیالا در دارفور نسبت به کشته شدن یک تاجر مشهور و عظیم و بدتر شدن شرایط امنیتی در دومین شهر عظیم سودان اعتراض کردند.

تظاهرکنندگان اقدام به آتش زدن چندین ساختمان دولتی و خودرو نموده و با آتش زدن لاستیک و تایر بعضی خیابان ها و جاده های شهر نیالا را مسدود کردند. پلیس سودان با استفاده از گاز اشک آور تظاهرکنندگات معترض را متفرق نموده است.

مقام های سودان شب گذشته مقررات منع رفت و آمد را در مرکز دارفور جنوبی برقرار نموده اند. شبه نظامیان دارفور نیز با استفاده از موقعیت به عمل آمده قصد ورود به این شهر را داشته اند. پلیس سودان تحقیق در مورد کشته شدن یک تاجر عظیم توسط افراد مسلح ناشناس را شروع نموده است.

فرماندار دارفور جنوبی نیز در این باره تاکید نمود، مشکل دارفور جنوبی مرتبط با شرایط امنیتی است و این مشکل یک شبه حل نخواهد شد.

اعمال خشونت در منطقه دارفور نسبت به سال های 2004 و 2005 میلادی کاهش یافته بود ولی اقدامات خشونت بار از ابتدای سال جاری مجددا بالا گرفته است.

دادگاه بین المللی کیفری عمر حسن البشیر رئیس جمهور سودان و سایر مقام های ارشد دولت سودان را به اتهام جنایت جنگی در دارفور تحت تعقیب قرار داده است.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5944

به "پلیس سودان با گاز اشک آور معترضان در منطقه دارفور را متفرق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس سودان با گاز اشک آور معترضان در منطقه دارفور را متفرق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید