سرانجام عملیات غربالگری مسافران در ورودی و خروجی استان ها

به گزارش جعبه مهر، رئیس سازمان امداد و نجات گفت: بیش از 851 پست موقت در ورودی و خروجی شهرها، ایستگاه قطار و فرودگاه ها برای کنترل مسافران به کار خود سرانجام دادند.

سرانجام عملیات غربالگری مسافران در ورودی و خروجی استان ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، مرتضی سلیمی درباره اجرا طرح غربالگری و تب سنجی در ورودی و خروجی استان ها، گفت: با توجه به شرایط حساس و تردد بیش از حد مردم و مسافران به شهرهای شمالی کشور اجرای طرح غربالگری و تب­سنجی در کشور شروع شد.

وی اضافه کرد: در این طرح نیروهای عملیاتی هلال احمر بر اساس شرایط استان ها در بیش از 851 پست موقت در ورودی و خروجی شهرها، ایستگاه قطار و فرودگاه ها برای کنترل مسافرین و شناسایی افراد مشکوک به کرونا فعالیت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای طرح غربالگری و تب سنجی از 27 اسفندماه به طور ویژه در 13 استان کشور که در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مصوب شده بود، اضافه کرد: با استقرار 394 پست موقت که در هر پست 4 نفر نیروی آموزش دیده از نجات گران، اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی تا انتها روز 14 فروردین اقدام به آنالیز سلامت مسافران و ارجاع افراد مورد احتیاج به درمان، به نیروهای بهداشت و درمان شد و این طرح با هماهنگی استانداری ها و همکاری دانشگاه های علوم پزشکی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، راهداری و ضابطین قوه قضائیه انجام شد.

وی درباره تعداد افراد کنترل شده در طرح غربالگری و تب سنجی جمعیت هلال احمر، گفت: در طول اجرای طرح 21 میلیون و 640 هزار و 861 نفر غربالگری شدند که بیشترین افراد کنترل­شده با تعداد یک میلیون و 653 هزار و 794 نفر مربوط به روز 7 فروردین با کنترل سرنشینان 7 میلیون 718 هزار و 84 خودرو بود.

به گفته سلیمی، 14 هزار و 302 نفر از سرنشینان خودروها که مورد غربالگری و تب سنجی قرار گرفتند دارای علائم تب بالا و مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا بودند که هزار و 690 نفر با علائم تب بالا و بیماری در روز سوم فروردین به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به فعالیت 4 هزار و 930 نفر در هر روز در پست های غربالگری و تب سنجی هلال احمر در استان های مختلف کشور، اضافه کرد: در مجموع از 95 هزار و 371 نفر روز نیروی امدادی برای اجرای طرح ملی غربالگری و تب سنجی هموطنان با به کارگیری 15 هزار و 278 دستگاه روز خودرو استفاده شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره پست های فعال در 13 استان ویژه کشور، 394 پست غربالگری در استان های تهران، قزوین، خراسان رضوی، گیلان، گلستان، مازندران، قم، مرکزی، اصفهان، سمنان، همدان، البرز و لرستان، تاکید نمود: در مجموع 10 میلیون 678 هزار و 32 نفر در پست های غربالگری این 13 استان غربالگری شدند و 9 هزار و 510 نفر از این افراد برای ادامه فرایند درمان به مراکز درمانی ارجاع داده شدند. به علاوه 2 هزار و 350 نفر روز نیروی امدادی در پست ها وظیفه غربالگری و تب سنجی هموطنان را بر عهده داشتند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5542

به "سرانجام عملیات غربالگری مسافران در ورودی و خروجی استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام عملیات غربالگری مسافران در ورودی و خروجی استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید