پامپئو: چین به موقع شیوع کرونا را گزارش نداد

به گزارش جعبه مهر، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد که چین به موقع شیوع ویروس کرونای جدید را به سازمان جهانی بهداشت گزارش نداد.

پامپئو: چین به موقع شیوع کرونا را گزارش نداد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه بار دیگر به اتهام زنی علیه چین درباره شیوع ویروس کرونا پرداخت.

وی گفت: ما به شدت معتقدیم که چین شیوع ویروس کرونای جدید را به موقع به سازمان جهانی بهداشت گزارش نداده است.

پامپئو در ادامه اضافه کرد: حتی پس از اینکه چین به سازمان جهانی بهداشت شیوع ویروس کرونا را خبر داد، تمامی اطلاعاتی را که در اختیار داشت به اشتراک نگذاشت.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز اخیراً با متهم کردن پکن به پنهانکاری مدعی شد: حزب کمونیست چین، در زمینه شیوع کرونا شفاف عمل ننموده و آمریکا را گمراه نموده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در واکنش به ادعا های مقام های آمریکایی گفت: اگر آمریکا گمراه شده است و یا اطلاعات کافی در این زمینه دریافت ننموده، پس به چه دلیل در همان اوایل شیوع ویروس کووید-19، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا در تاریخ 15 ژانویه (25 دی 98) در مورد کرونا هشدار داد و به چه دلیل آمریکا در تاریخ 25 ژانویه (پنجم بهمن ماه) توضیح داد که کنسولگری خود را در ووهان تعطیل می نماید و کارکنان خود را خارج کرد.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5905

به "پامپئو: چین به موقع شیوع کرونا را گزارش نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: چین به موقع شیوع کرونا را گزارش نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید