واکسن کرونای اسپوتنیک وی باعث ناباروری نمی شود

به گزارش جعبه مهر، خبرگزاری اسپوتنیک در مطلبی به نقل از مقامات بهداشتی روسیه شایعه ناباروری بر اثر تزریق واکسن اسپوتنیک وی را رد کرد.

واکسن کرونای اسپوتنیک وی باعث ناباروری نمی شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از اسپوتنیک، الکساندر گینتسبورگ، مدیر موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالئای روسیه گفت واکسن ویروس کرونای اسپوتنیک وی باعث ناباروری افراد نمی شود، زیرا مبتنی بر آدنو ویروس است.

این دانشمند تاکید کرد که در این واکسن از دو جزء آدنو ویروس نوع 26 و آدنو ویروس نوع 5 استفاده شده است که مدت هاست بین انسان ها در گردش است.

گینتسبورگ در پاسخ به این سوال که کسی تا به امروز از سایر فرآیند های تولید مثل دچار ناباروری شده است یا خیر، توضیح داد: ما هرگز آن را در هیچ گزارش پزشکی پیدا نکردیم، این واکسن عوارض جانبی منفی ندارد.

واکسن اسپوتنیک وی از ماه اوت گذشته تا به امروز در 67 کشور تایید شده است. طبق آخرین تجزیه و تحلیل داده ها در مورد درصد عفونت پس از واکسیناسیون در میان 3.8 میلیون روس واکسینه شده، این واکسن 97.6 ٪ اثربخشی را در برابر موارد علامت دار کووید-19 نشان می دهد.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10469

به "واکسن کرونای اسپوتنیک وی باعث ناباروری نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونای اسپوتنیک وی باعث ناباروری نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید