نشست اضطراری وزیران نفت G20 روز آدینه برگزار می گردد

به گزارش جعبه مهر، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو گروه G20 روز آدینه نشست اضطراری برگزار می نمایند.

نشست اضطراری وزیران نفت G20 روز آدینه برگزار می گردد

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران، وزیران نفت G20 این هفته پس از کوشش عربستان سعودی و آژانس بین المللی انرژی (IEA) برای حمایت از صنعت نفت که از همه گیری ویروس کرونا آسیب دیده است، یک نشست اضطراری برگزار می نمایند.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی، بیان کرد میلیون ها شغل و ثبات اقتصاد دنیای در معرض خطر است و مذاکرات روز آدینه با هدف یافتن راهی برای حمایت از بازارهای انرژی حین رویارویی با بحران برگزار می گردد.

این نخستین باری است که G20 به طور اختصاصی برای رسیدگی به مسائل انرژی نشستی اضطراری تشکیل داده و این مسئله نشان دهنده عمق نگرانی از سقوط قیمت نفت است.

رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت: مازاد عرضه ناشی از بحران ویروس کرونا، بر بازار نفت سنگینی می نماید.

وی اضافه نمود: این مازاد عرضه در حال رسیدن به حدی است که می تواند پیغامدهای قابل توجهی برای ثبات اقتصاد دنیای و میلیون ها کارگر شاغل در صنعت نفت و گاز داشته باشد. وظیفه اصلی G20 فراهم آوردن و حفظ ثبات اقتصادی و اقتصادی بازارهای دنیای است.

قیمت های دنیای نفت خام ناگهان از سطوح 65 دلار برای هر بشکه در شروع سال 2020 میلادی به سطوح کنونی حدود 20 دلار برای هر بشکه سقوط کرد، اما هم اکنون اندکی بهبود یافته است و نفت خام شاخص برنت از رقم های 20 دلار برای هر بشکه در هفته گذشته، در سطوح نزدیک به 33 دلار برای هر بشکه معامله می گردد، اما همچنان پایین تر از رقم 66 دلار در سرانجام سال 2019 میلادی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که کوشش نموده است برای جلوگیری از افت شدید قیمت های دنیای نفت خام بین عربستان سعودی و روسیه میانجیگری کند، روز پنجشنبه (14 فروردین ماه) اظهار کرد انتظار دارد با توافق بین عربستان و روسیه عرضه نفت 10 تا 15 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

در پی ادعای ترامپ مبنی بر توافق عربستان و روسیه برای کاهش عرضه نفت و مکالمات بین رهبران دو کشور، ریاض نیز خواهان تشکیل نشست اضطراری اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) شد.

اوپک، روسیه و 9 متحد دیگر آنها قرار است روز پنجشنبه (21 فروردین ماه) نشستی فوق العاده به وسیله وبینار برگزار نمایند تا درباره توافق کاهش فراوری و برقراری آتش بس جنگ قیمتی ریاض و مسکو مذاکره نمایند.

عربستان و روسیه تأکید نموده اند فراورینمایندگان عظیم دنیا از جمله آمریکا نیز باید در این کاهش فراوری مشارکت داشته باشند.

عربستان سعودی، عظیم ترین فراورینماینده اوپک که ریاست دوره ای گروه G20 را نیز به عهده دارد، در روزهای اخیر تحت فشار واشنگتن قرار گرفته است. کاهش قیمت نفت خام آینده صنعت نفت آمریکا را به خطر می اندازد و ترامپ تهدید نموده است در صورت عدم کاهش فراوری، تعرفه هایی را بر واردات نفت ریاض اعمال خواهد نمود.

در همین حال، دن برویلت، وزیر انرژی آمریکا روز دوشنبه (18 فروردین ماه) اظهار کرد: ایالات متحده، عربستان سعودی، رئیس دوره ای گروه G20 را به برگزاری نشست فوق العاده وزیران G20 در سرانجام این هفته تشویق نموده است و انتظار می رود این اتفاق بیفتد.

انتهای پیغام/4129/

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5608

به "نشست اضطراری وزیران نفت G20 روز آدینه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست اضطراری وزیران نفت G20 روز آدینه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید