ناسا برای آموزش فضانوردان، ماه را شبیه سازی کرد

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: پیش از آنکه فضانوردان آپولو روی ماه پا بگذارند، آموزش های سختی دیدند تا خودشان را برای این ماموریت آماده کنند. هرچند بیشتر آموزش ها داخل کلاس ها، شبیه ساز ها و مراکز آزمایشی انجام می شد، اما ناسا به فضانوردان تجربیات عملی در زمینه زمین شناسی ارائه داد و با بردن آن ها به سفر های میدانی به آن ها آموخت چطور نمونه های زمین شناسی را جمع آوری کنند.

ناسا برای آموزش فضانوردان، ماه را شبیه سازی کرد

برای اینکه تمرین های آن ها تا حد امکان واقعی شود، فضانوردان را در سایت هایی آموزش می دادند که از نظر زمین شناسی و توپوگرافی شبیه به ماه بود. دریای آرامش، جایی که قرار بود آپولو 11 فرود بیاید، یک دشت بازالتی بزرگ است که توسط آتشفشان های باستانی شکل گرفته است. میدان آتشفشانی مشابهی در آریزونا به عنوان محل تمرین انتخاب شد، اما قبل از شروع تمرین، ناسا تصمیم گرفت آن را تغییر دهد تا بیشتر شبیه به ماه باشد.

در تابستان 1967، دو سال قبل از فرود برنامه ریزی شده، ناسا زمینی در شمال شرقی فلگستاف (Flagstaff) در نزدیکی قله های مشهور سانفرانسیسکو انتخاب کرد و آن را اصلاح کرد تا شباهت بیبشتری به ماه داشته باشد. مهندسان سنگ های بازالتی را حفاری کرده و از موادمنفجره استفاده کردند تا دهانه هایی شبیه به دهانه های روی ماه ایجاد کنند. مقدار مواد منفجره و عمقی که آن ها را قرار می دادند با دقت محاسبه شده بود تا دهانه هایی با ابعاد دقیق ایجاد شود. در یک دوره چهار ماهه، آن ها 143 دهانه با قطر 5 تا 12 متر ایجاد کردند.

توزیع و اندازه دهانه تصادفی نبود. بلکه متناسب با مقیاس ایجاد می شدند تا دقیقا شبیه قسمت کوچکی از محل فرود تعیین شده باشند. این منطقه به نام میدان دهانه دریاچه سیندر شناخته شد.

بعدا، ناسا میدان دیگری ایجاد کرد که بسیار بزرگتر بود، اما این یکی نه تنها از نظر اندازه بلکه از نظر سن دهانه ها شبیه سازی شده بود. هدف این بود که فضانوردان بتوانند نوع و سن پدیده های زمین شناسی که با آن روبرو می شوند را تعیین کنند.

این سایت شامل 354 دهانه می شد. برای ایجاد دومین میدان دهانه، چند مجموعه انفجار انجام دادند و توالی انفجار ها طراحی شد تا دهانه هایی با سنین مختلف ایجاد شود.

وقتی میدان دهانه آماده شد، فضانوردان شروع به آزمایش تجهیزات، دانش و مهارت های خود روی زمین کردند. اگرچه این سایت برای فرود آپولو 11 آماده شده بود، اما اول خدمه آپولو 15 روی این میدان دهانه تمرین کردند، چون ماموریت آن ها در درجه اول متمرکز بر زمین شناسی بود.

علاوه بر تمرین های زمین شناسی، میدان های دهانه برای کمک به تهیه نقشه از جهت های بالقوه در منظره ماه استفاده شد. شیب دهانه ها هم برای آزمایش ماه نورد ها استفاده شد. آخرین تمرین در سال 1972 برای آپولو 17 انجام شد. اکگنون 50 سال از آن زمان گذشته و بیشتر دهانه ها از بین رفته اند و فقط بزرگترین دهانه ها قابل تشخیص هستند.

منبع: amusingplanet

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: برترین ها
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4073

به "ناسا برای آموزش فضانوردان، ماه را شبیه سازی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا برای آموزش فضانوردان، ماه را شبیه سازی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید