مدعیان آقای گلی که با تیم های شان مدعی نیستند

به گزارش جعبه مهر، لیگ تعطیل شده نوزدهم برای خود حکایت های بسیاری دارد. اتفاقات و حواشی و ریز و درشتی که پرداختن به آنها به چند شماره روزنامه نیاز دارد. اما تا همین جای لیگ هم می توان سوژه های زیادی برای نگاشتن پیدا کرد. در این گزارش به بررسی گلزنانی پرداختیم که در لیگ نوزدهم پیراهن تیم های مدعی را به تن ندارند، با این وجود در جدول گلزنان موقعیت خیلی خوبی دارند.

مدعیان آقای گلی که با تیم های شان مدعی نیستند

شهریار مغانلو با تیم قعرنشین

تیم پیکان که امسال را با حسین فرکی شروع کرد بنا به دلایل فنی و بدشانسی هایی که آورد به هیچ وجه در حد نامش ظاهر نشد و در نهایت شیعی مدیر وقت باشگاه با استعفای این مربی موافقت کرد و عبدالله ویسی جایگزین او شد. البته مدیریت باشگاه هم تغییر کرد اما این تیم از جایش در انتهای جدول تکان نخورد. پیکان از 21 بازی صاحب سه پیروزی، شش تساوی و 12 باخت است. این تیم 28 گل زده دارد که در میان 16 تیم لیگ برتر بعد از استقلال، پرسپولیس و سپاهان چهارمین آمار برتر است. البته آنها با 38 گل خورده صاحب ضعیف ترین خط دفاعی هستند.

نکته مهم درباره پیکان اینکه شهریار مغانلو مهاجم آنها با 10 گل زده به همراه آل کثیر، مهاجم نفت آبادان در صدر جدول گلزنان قرار دارند. در واقع این بازیکن بیش از یک سوم گل های تیمش را زده و تأثیرگذاری اش غیرقابل انکار است. اما هر چقدر او خوب کار کرده پیکان نتوانسته عملکرد قابل دفاعی داشته باشد و با 15 امتیاز در انتهای جدول واقع شده است. مغانلو در بازی با ذوب آهن گل دوم را زد تا تیمش 2-یک به پیروزی برسد. همچنین او در آخرین بازی پیکان زننده گل تساوی به نفت مسجدسلیمان بود تا تیمش بتواند از خوزستان با یک امتیاز برگردد.

آل کثیر، امیدوار به کسب سهمیه

عیسی آل کثیر با زدن 10 گل برای تیم صنعت نفت آبادان یکی از مدعیان اصلی آقای گلی و از آماده ترین مهاجمان فعلی لیگ است. این بازیکن به تنهایی نزدیک به نیمی از گل های آبادانی ها را زده و به همین دلیل غیبتش در هر بازی کاملاً به چشم می آید. البته شرایط آنها در جدول تا زمانی که اسکوچیچ هدایت تیم شان را برعهده داشت خیلی خوب بود. آل کثیر در بازی با تیم های گل گهر و شهرخودرو تک گل سه امتیازی تیمش را زد و با گل هایی که در بازی با تیم های ذوب آهن، شاهین بوشهر و فولاد خوزستان به ثمر رساند مانع از شکست تیمش شد. این بازیکن در بازی با پیکان دو گل از سه گل تیمش را زد و باعث پیروزی 3-2 ابادانی ها شد. همچنین در بازی سپاهان و تراکتور هم گل زد تا نقش مشخص کننده ای در پیروزی صنعت داشته باشد.

محمد نوری، هافبک گلزن

محمد نوری هافبک باتجربه پارس چنوبی جم 8 گل از 16 گل تیمش را به ثمر رسانده است. اگرچه بیشتر آنها از روی نقطه پنالتی بوده اما به هیچ عنوان نمی توان منکر نقش مشخص کننده اش شد. تیم او با ایستادن در رده دوازدهم و کسب 20 امتیاز هنوز حاشیه امنیت ندارد و خطر سقوط را احساس می کند. نکته جالب اینکه بازیکنان همردیف او در جدول گلزنان سرخابی هستند؛ امیرارسلان مطهری و شیخ دیاباته از استقلال و مهدی ترابی از پرسپولیس.

سه مدعی فانوس به دست

اگر علی علیپور و استنلی کی روش را از لیست بازیکنانی که هفت گل زده اند خارج کنیم، سه بازیکن باقی می مانند که تیم های شان خطر سقوط به لیگ یک را با توجه شرایط فعلی جدول احساس می کنند. یونس شاکری و احمد زنده روح از گل گهر سیرجان که البته آنها تعدادی از گل های شان را در تیم های شهرخودرو و ماشین سازی در نیم فصل اول زده اند. یونس شاکری در بازی با تیم های سایپا و پارس جنوبی تک گل گل گهر را زد تا تیمش بازنده نباشد. او در بازی با صنعت نفت آبادان هم دبل کرد تا مجید جلالی پیروزی با ارزشی را جشن بگیرد. خرید های آقا معلم در نیم فصل دوم فرایند امتیازگیری تیمش را بهبود بخشید و حالا هواداران این تیم امیدوارند با توجه به هزینه های اجرا شده، تیم شان در لیگ بماند.

بازیکن سوم حسین مالکی از شاهین شهرداری بوشهر است. بازیکنی که به تنهایی نزدیک به 50 درصد گل های تیمش را زده و بدون تردید مؤثرترین بازیکنی بوشهری ها است. تیم او در جدول با 16 امتیاز در مکان پانزدهم واقع شده است. شاهین با آمدن میشو شرایط بهتری را تجربه کرده اما به نظر می رسد این وقفه و تعطیلی لیگ و دوری از تمرینات اتفاق خیلی خوبی برای آنها نباشد، چراکه میشو برای هماهنگی بیشتر با شاگردانش نیاز به برگزاری جلسات تمرینی بیشتری داشت.

تراکتور و فولاد، بدون گلزن شاخص

در میان تیم های بالای جدول دو تیم تراکتور و فولاد تا امروز مهاجمی را به عنوان مدعی آقای گلی معرفی نکرده اند؛ با اینکه تیم تبریزی بازیکنان داخلی و خارجی بسیاری را به خدمت داشته و دارد. آنها همین الان هم یکی از پرمهره ترین تیم های لیگ هستند که بعد از حذف از جام حذفی همه تمرکز و انرژی شان را برای قهرمانی و کسب سهمیه گذاشته اند. همینطور لوسیانو پریرا و حسن بیت سعید در فولاد خوزستان هم نتوانستند درخشش سال های گذشته شان را داشته باشند. البته هنوز لیگ به پایان نرسیده و مشخص نیست ادامه مسابقات با توجه به شیوع کرونا به کجا می رسد. شاید با شروع دوباره لیگ نوزدهم جدول گلزنان هم شاهد تحولات زیادی باشد.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5669

به "مدعیان آقای گلی که با تیم های شان مدعی نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدعیان آقای گلی که با تیم های شان مدعی نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید