مجلس سنای آمریکا به گزینه پیشنهادی ترامپ برای دادگاه عالی رأی داد

به گزارش جعبه مهر، مجلس سنای آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در تاریخ سوم نوامبر، درباره عضویت امی کانی بارت در دادگاه عالی جلسه رأی گیری تشکیل داد و به گزینه پیشنهادی ترامپ برای دادگاه عالی رأی موافق داد.

مجلس سنای آمریکا به گزینه پیشنهادی ترامپ برای دادگاه عالی رأی داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس سنای آمریکا دوشنبه شب درباره صلاحیت امی کانی بارت نامزد معرفی شده از سوی ترامپ برای دیوان عالی رأی گیری کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

خبرگزاری رویترز گزارش داد که مجلس سنای آمریکا در این جلسه رأی گیری با اکثریت آرا به امی کانی بارت به عنوان قاضی دادگاه عالی آمریکا به جای قاضی متوفی روث گنیزبرگ رأی داده است.

بر اساس این گزارش، مجلس سنا صلاحیت خانم امی بارت برای عضویت در دادگاه عالی آمریکا را با 52 رأی موافق در برابر 48 رأی مخالف نمایندگان مجلس سنا تأیید نموده است.

گزینه پیشنهادی ترامپ در حالی به عنوان قاضی دادگاه عالی آمریکا انتخاب می گردد که حدود یک هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر (13 آبان) فرصت باقی است.

با عضویت بارت در دادگاه عالی آمریکا، اکثریت محافظه کاران در دادگاه قطعی تر و ترکیب قضات آن 6 به 3 به نفع محافظه کاران شده است.

فرایند انتخاب قاضی جدید دیوان عالی آمریکا آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر به یک جنجال عظیم سیاسی تبدیل شده است.

در حالی که دموکرات ها بارها خواهان به تعویق افتادن انتخاب قاضی جدید دیوان عالی آمریکا به بعد از انتخابات ریاست جمهوری شده اند، جمهوریخواهان عجله زیادی دارند تا قبل از انتخابات فرد موردنظر ترامپ انتخاب گردد.

در تاریخ سیاسی معاصر آمریکا هرگز سابقه نداشته است که صلاحیت یک نامزد دیوان عالی این قدر نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری، از سوی مجلس سنا تأیید گردد؛ این در حالی است که بیش از 58میلیون نفر تا به امروز در انتخابات زودهنگام شرکت نموده اند.

ترامپ آشکارا گفته است که علت اصلی عجله اش برای تأیید صلاحیت امی بارت این است که وی بتواند در دیوان عالی آمریکا درباره هرگونه پفراینده ای درخصوص مسائل انتخاباتی رأی بدهد.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7901

به "مجلس سنای آمریکا به گزینه پیشنهادی ترامپ برای دادگاه عالی رأی داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس سنای آمریکا به گزینه پیشنهادی ترامپ برای دادگاه عالی رأی داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید