فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: عصر روز گذشته سامانه بارشی جدید وارد استان شد که فعالیت آن فراگیر بوده و در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان منجر به سیلابی شدن معابر و جریان یافتن رودخانه های محلی می گردد.

فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان

مصدق گودرزی اضافه نمود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی این سامانه تا آخر هفته فعال خواهد بود اما اوج فعالیت آن در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه پیشرو است.

وی اضافه نمود: انتظار می رود در جریان فعالیت این سامانه بارشی آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های به ویژه در مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان رخ دهد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به شاخص های همرفت و احتمال وقوع صاعقه و تگرگ توصیه می گردد مردم از قرار دریافت در فضای باز و ارتفاعات خودداری نمایند. همچنین در زمان فعالیت سامانه از تردد و توقف در کنار مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری گردد.

گودرزی در بخش دیگری به آخرین شرایط جوی دریای عمان و سواحل جنوب استان اشاره نمود و گفت: تا پنج شنبه آسمان نواحی ساحلی استان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و وزش باد شدید است. در این مدت دریا مواج و متلاطم پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: توصیه می گردد فعالین دریایی در زمان مواج بودن دریا جوانب احتیاط را مد نظر قرار داهند و حتی الامکان شناورهای سبک از رفتن به دریا پرهیز نمایند.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4206

به "فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید