فشارخونی ها چقدر نمک در یک روز می توانند مصرف نمایند؟

به گزارش جعبه مهر، بهداشت نیوز/یک دسته از افراد سالم هستند و دچار ویروس کرونا نشده اند که این افراد در این شرایط هم می توانند روزه بگیرند، اما به شرطی که اصول تغذیه ای خود را رعایت نمایند. یعنی باید حتما وعده سحری را بخورند و در وعده سحری و افطاری، نکات تغذیه ای را رعایت نمایند. همچنین از افطاری تا سحری، میوه و مایعات مصرف نمایند.

فشارخونی ها چقدر نمک در یک روز می توانند مصرف نمایند؟

توصیه نمی گردد کسانی که به ویروس کرونا مبتلا هستند، روزه بگیرند. بعضی افراد هم مبتلا شده و حالا بهبود یافته اند، اما چون تا 6 هفته پس از بهبودی احتمال بازگشت بیماری وجود دارد، بر اساس نظر متخصصان عفونی بهتر است این افراد روزه نگیرند. دسته دیگر هم افرادی هستند که بیماری زمینه ای مثل دیابت و فشار خون دارند و این افراد هم حتما باید با نظر پزشک معالج اقدام نمایند.

فشار خونی ها کمتر از 3 گرم نمک در روز مصرف نمایند

وی اعلام کرد: کسانی که دچار فشار خون بالا هستند باید تحت نظر پزشک درمان شوند و داروهای تجویز شده را به موقع استفاده نمایند. در کنار دارو باید نکات تغذیه ای را هم رعایت نمایند. به طور کلی این افراد باید کمتر از سه گرم نمک در روز مصرف نمایند. حذف نمکدان یکی از توصیه های اصلی به این افراد است. همچنین بعضی مواد غذایی نمک پنهان دارند. به طور مثال پنیر که منبع نمک است هم باید از نمک های کم نمک یا کم چربی استفاده گردد. فست فودها مملو از نمک و چربی هستند و نباید استفاده گردد.

اگر این افراد قصد روزه داری داشته باشند باید با مشورت پزشک این کار را انجام بدهند.

آیا گیاهخواران در برابر کرونا مقاوم تر هستند؟

در موضوع تغذیه توصیه کلی مورد تاکید وجود دارد که می گوید باید تعادل و تنوع را در برنامه غذایی روزانه رعایت کنیم. یعنی اگر 6 گروه اصلی غذایی داریم به جای خود واجب هستند و باید در برنامه غذایی روزانه وجود داشته باشد که منابع پروتئینی یکی از این موارد است. همه گروه های غذایی باید به اندازه کافی و توصیه شده وجود داشته باشد و هیچ رژیم غذایی خاصی که بگوید فقط گیاهخوار باشید تا سیستم ایمنی بدن تقویت گردد، وجود ندارد. سیستم ایمنی بدن به ویتامین و املاح و پروتئین احتیاج دارد که در مواد غذایی مختلفی وجود دارند. در عین حال نمی گوییم فقط سبزی و میوه بخورید و پروتئین هم ضروری است.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن، مجموعه مواد غذایی مختلف که در گروه های گوناگون غذایی وجود دارد باید به میزان کافی مصرف شده تا سیستم ایمنی بدن به درستی عمل کند و در برابر بیماری ها از خود دفاع کند.

مصرف هیچ مکملی توصیه نمی گردد

مصرف هیچ مکملی را در این شرایط توصیه نمی کنیم. باید پروتئین ها و املاح معدنی و ریزمغذی ها از برنامه روزانه غذایی باید تامین گردد و هیچ توصیه ای برای مصرف مکمل نداریم. مگر برای افرادی که دچار کمبودهایی هستند و برای برطرف این کمبودها افراد به مکمل های دارویی احتیاج داشته باشند.

مصرف مکمل پروتئینی اگر سرخود باشد، مشکلاتی ایجاد می نماید. زیرا بار زیادی به کبد و کلیه تحمیل شده و منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

ضدعفونی کردن مواد غذایی

مواد غذایی که بسته بندی دارند که حتما باید بسته بندی آن ضدعفونی گردد. در خصوص ضدعفونی خرما هم اولین توصیه این است که بسته بندی باشد و فله ای نباشد. زیرا مواد غذایی که فله هستند ممکن است آلودگی داشته باشند. خود خرما را که نمی گردد ضدعفونی کرد، اما می توان خرمای ضدعفونی خرید و از جعبه در آورد و در ظرف تمیز ریخت و بعد از آن استفاده کرد.

با خوردن مواد غذایی به ویروس کرونا مبتلا نمی شویم. زیرا غذا یا پخته می گردد که ویروس در اثر حرارت از بین می رود. وقتی هم که میوه را می خوریم، اسید معده باعث می گردد که ویروس از بین برود. اگر دست ما به ویروس کرونا آلوده باشد و میوه به ویروس آلوده گردد، تماس آن ویروس با دهان منجر به آلودگی می گردد.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6097

به "فشارخونی ها چقدر نمک در یک روز می توانند مصرف نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشارخونی ها چقدر نمک در یک روز می توانند مصرف نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید