عربستان مجوز نهایی را نداد، پروازهای عمره تعلیق شد

به گزارش جعبه مهر، عملیات اعزام زائران ایرانی به عمره، قرار بود پس از 9 سال وقفه از امروز 13 دی شروع گردد و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم روزانه دو پرواز در این عملیات داشته باشد. با وجود این به نظر می رسد مخالفت عربستان مانع این اتفاق شده است.

عربستان مجوز نهایی را نداد، پروازهای عمره تعلیق شد

حسام قربانعلی -سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایرانی (هما)- با حضور در یک بخش خبری تلویزیونی در این خصوص اظهار کرد: با پیگیری هایی که از چند ماه گذشته به وسیله هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، سازمان حج و سازمان هواپیمایی کشوری در عربستان صورت گرفت، مقدمات کار برای اعزام 30 هزار نفر از زائران عمره مفرده برنامه ریزی شد و همه سازمان ها کارهای خود را برنامه ریزی کردند؛ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم در سمت تخصصی خود کار را با عربستان جلو برده بود.

وی ادامه داد: همه برنامه ریزی های پروازی و زیرساخت های لازم برای اعزام به عربستان آماده شده، تمام هواپیماها و زیرساخت های ارتباطی با سازمان حج صورت گرفته و حتی بلیت هم صادر شده بود. همکاران ما در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم در عربستان از چند روز قبل حضور داشتند و زیرساخت های فرودگاهی را مهیا کردند، اما درنهایت به علت عدم دریافت مجوز نهایی لازم برای ورود هواپیمای جمهوری اسلامی ایران به کشور عربستان و فرودگاه جده، با مشکل روبرو شدیم.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایرانی (هما) با بیان اینکه این مشکل از سمت کشور ما نیست، اضافه کرد: فرآیندهای قانونی و تشریفات خاصی است که کشور عربستان در حال پیگیری است، وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ریاست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری موضوع هستند که به محض اخذ این مجوز، ناوگان هما در فرودگاه حضرت امام (ره) و ترمینال سلام این آمادگی را دارد که فرآیند مسافرگیری را انجام دهد.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 دی 1402 بروزرسانی: 13 دی 1402 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11398

به "عربستان مجوز نهایی را نداد، پروازهای عمره تعلیق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان مجوز نهایی را نداد، پروازهای عمره تعلیق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید