شمار مبتلایان آمریکایی به کرونا در نوامبر بیش از کل جهان است

به گزارش جعبه مهر، تارنمای خبری سی بی اس نیوز در گزارشی با اشاره به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان و نرخ مرگ و میر ناشی از کووید-19 در آمریکا نوشت: ایالات متحده در ماه نوامبر بیش از سایر کشورهای جهان شاهد ابتلای روزانه افراد به این بیماری بوده است.

شمار مبتلایان آمریکایی به کرونا در نوامبر بیش از کل جهان است

به نقل از این شبکه خبری آمریکایی، در ماه نوامبر (11 آبان تا 10 آذر) آمریکا شاهد ابتلای بیش از چهار میلیون نفر به ویروس کرونا بوده که این میزان بالاتر از آمار کل مبتلایان در سایر کشورهای دنیا به جز هند و برزیل است. کارشناسان بهداشت عمومی هشدار می دهند که رکورد میزان مبتلایان به کووید-19 در آمریکا تا آخر سال 2020 ادامه خواهد داشت.

براساس داده های دانشگاه جان هاپکینز، از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا در آمریکا تا به امروز بیش از 13 میلیون و 750 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و از این میان بالغ بر 273 هزار نفر جان خود را از دست داده اند که این میزان بالاترین شمار ابتلا و مرگ و میر در دنیا است. ایالات متحده نزدیک به 20 درصد تلفات دنیای را تشکیل می دهد.

داده های دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد که آمریکا در ماه نوامبر چندین رکورد جدید و وحشتناک را به ثبت رسانده است. به گونه ای که در تاریخ 4 نوامبر (14 آبان) و برای نخستین بار رکورد روزانه یکصد هزار مورد مبتلا را به ثبت رساند و سپس در 28 نوامبر (8 آذر) بیش از 200 هزار مورد مبتلا در روز پیشی گرفت. این کشور همچنین برای نخستین بار و روزانه شاهد بستری 90 هزار نفر از مبتلایان بوده است. همزمان مقامات بیمارستان های کشور نسبت به ادامه رشد شمار بستری شدگان و تکمیل ظرفیت هشدار داده اند.

روز 24 نوامبر (4 آذر) با دو هزار و 100 مورد جانباخته ناشی از کووید-19، مرگبارترین روز از ماه می (اردیبهشت) به این سو بود. این در حالی است که حدود نیمی از 50 ایالت این کشور همچنان در حال گزارش بیشترین شمار مبتلایان و مرگ و میر بوده و بعضی از این ایالت ها در حال برقراری دوباره مقررات لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس هستند.

کارشناسان بر این باور هستند که آمریکا همچنان ظرفیت بالقوه ای برای تلفات بیشتر ناشی از ویروس کرونا دارد. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) اعلام نموده است که امکان دارد تا اواسط دسامبر (25 آذر) شاهد جان باختن دستکم 321 هزار نفر در روز باشیم.

دکتر آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی هشدار داده است که در پی مسافرت میلیون ها آمریکایی برای جشن شکرگزاری شمار مبتلایان و جان باختگان افزایش یافته و با موجی بسیار شدیدتر از آنچه شاهدش هستیم روبرو خواهیم شد. ، ایرنا

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8449

به "شمار مبتلایان آمریکایی به کرونا در نوامبر بیش از کل جهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان آمریکایی به کرونا در نوامبر بیش از کل جهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید