سعد الحریری: هرگز از نخست وزیری حسان دیاب حمایت نمی کنم

به گزارش جعبه مهر، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت از هر دولتی که جبران باسیل در آن حضور داشته باشد، حمایت نخواهد کرد.

سعد الحریری: هرگز از نخست وزیری حسان دیاب حمایت نمی کنم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سعد الحریری نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز (سه شنبه) بار دیگر بر مخالفت خود با نخست وزیری حسّان دیاب تأکید کرد و مدعی شد که دولت آینده دولت جبران باسیل خواهد بود.

او در گفت و گو با شبکه MTV لبنان، شرط حضور خود در رأس دولت را کناره گیری جبران باسیل وزیر خارجه و میشل عون از ریاست جمهوری اظهار داشت و گفت: نمی توانم با کسی که مدام مرا مورد هجمه قرار می دهد، کار کنم و تنها در صورتی ریاست دولت را می پذیرم که او و رئیس جمهور کنار فرایند.

نخست وزیر پیشین لبنان در مورد سخن امروز نبیه بری رئیس مجلس که گفته بود سعد الحریری با آتش بازی می نماید، مدعی شد که او برای خاموش کردن آتش کوشش می نماید و از اقدامات خود نیز به هیچ وجه پشیمان نیست.

الحریری در مورد حسان دیاب نیز گفت که از او حمایت نخواهد کرد و در صورت احتیاج نیز به او اعتمادی ندارد.

دفتر سعد الحریری روز گذشته نیز موافقت اولیه خود با نخست وزیری حسان دیاب را منکر شد. این در حالی است که در روزهای ابتدایی انتخاب وی، او به طور ضمنی از این امر استقبال نموده بود.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان امروز گفت که جنبش های امل و حزب الله انعطاف زیادی در قبال الحریری انجام دادند تا وی تشکیل دولت را بر عهده بگیرد اما او نپذیرفته و خود وی نیز کوشش بسیاری برای اقناع الحریری انجام داده است.

دیاب پنجشنبه هفته گذشته توانست از میان 128 نماینده 69 رأی را از آن خود کند و از سوی میشل عون رئیس جمهور لبنان مکلف به تشکیل کابینه گردد.

با وجود اینکه رسانه های سعودی کوشش بسیاری برای معرفی وی بعنوان نامزد حزب الله لبنان دارند اما حسان دیاب در مصاحبه های متعددی این موضوع را رد نموده و خود را شخصیتی مستقل معرفی می نماید.

ق

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4378

به "سعد الحریری: هرگز از نخست وزیری حسان دیاب حمایت نمی کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعد الحریری: هرگز از نخست وزیری حسان دیاب حمایت نمی کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید