ساخت کوچک ترین میکروروبات با پرینتر 3بعدی

به گزارش جعبه مهر، محققان سوئدی پیروز شدند کوچک ترین میکروروبات را با استفاده از پرینتر 3بعدی بسازند.

ساخت کوچک ترین میکروروبات با پرینتر 3بعدی

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از تک اورگ، آینده رباتیک ممکن است از نوع صنعتی و فلزی که به آن عادت نموده ایم نباشد. محققان دانشگاه Linköping سوئد در زمینه رباتیک نرم گام برداشته و به نقاط عطف بسیار کوچک تری در این زمینه می رسند.

همه ما با روبات های معمولی، بازوهای سنگین فلزی جامد که در شرکت ها و کارخانه های مختلف استفاده می شوند، آشنا هستیم. آن ها به خوبی به بشریت خدمت نموده اند، اما در ارتباط با بدن انسان بسیار محدود هستند.

در مقاله ای که اخیراً در Soft Robotics منتشر شده است، ادوین جاجر، رئیس واحد بیونیک و انتقال دانش در دانشگاه لبنان و یک دانشجوی دکتری به همراه همکارشان جف اسپینکس در دانشگاه وولونگونگ استرالیا، آخرین پیشرفت خود را در زمینه روباتیک نرم ارائه دادند.

میکروروبات های جدید دارای بدنه پلیمری مستطیل شکل هستند که میکروفعال نماینده های انعطاف پذیر مانند اندام به آن ها وصل شده اند. این اندام های مبتنی بر ژل که توسط پرینتر 3بعدی چاپ شده اند، حاوی پلیمرهای رسانا بوده و می توانند با فعال کردن الکتریسیته حرکت نمایند.

به گفته محققان این کوچک ترین میکروروبات چاپ شده سه بعدی است.

این روبات ها موارد استفاده بسیاری داشته و آینده ای روشن دارند. برای مثال در حوزه درمان می توان از این میکروروبات ها در جراحی میکروسکوپی و ساخت پروتز استفاده کرد.

4112/

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6072

به "ساخت کوچک ترین میکروروبات با پرینتر 3بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت کوچک ترین میکروروبات با پرینتر 3بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید