روستای فلکده تنکابن؛ یکی از مناطق دیدنی مازندران، عکس

به گزارش جعبه مهر، روستای فلکده در میان جنگل های دو هزار تنکابن قرار گرفته و شهرت آن بیشتر بدلیل آبگرم فلکده است. آبگرم فلکده با قرارگیری در میان درختان سرسبز و محیطی صخره ای منظره زیبایی را برای گردشگران پدید آورده است.

روستای فلکده تنکابن؛ یکی از مناطق دیدنی مازندران، عکس

روستای فلکده با آب و هوای خنک در فصل های گرم مورد توجه مسافران می باشد. یکی از قدیمی ترین و پر قدمت ترین شهر های استان مازندران شهر تنکابن یا همان تنک آب بن است که در دل خود گنجینه های فراوانی از جاذبه های طبیعی جای داده که از شاخص ترینشان می توان از غار آبی دانیال نام برد که آهک های آویزان شده از سقف غار قدمت چند میلیون ساله دارد و خیلی از غار نوردان این غار را با غار قوری قلعه یا علیصدر مقایسه می کنند که البته هرکدامشان زیبایی خاص خود را دارند .

نحوه دسترسی به روستای فلکده

فلکده در فاصله 35 کیلومتری جنوب تنکابن و در بخش خرم آباد قرار گرفته است. برای رسیدن به فلکده، باید از شهر تنکابن راهی خرم آباد شد و تا قلعه گردن رفت تا به جاده دو هزار رسید. در ادامه، جاده دو هزار را به سمت جنوب ادامه میدهید تا به دو راهی جاده سه هزار - روستای لیره سر برسید. روستای لیره سر در فاصله حدودا 7 کیلومتری شمال روستای فلکده قرار گرفته است. راستا لیره سر را پیش بگیرید تا به ایست بازرسی جنگل بانی برسید. ادامه راستا دسترسی به روستا خاکی و برای رانندگی کمی نامناسب است. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم فاصله 7 کیلومتری روستای لیره سر تا فلکده را به صورت پیاده از دل این جاده جنگلی، پیمایش کنید و از زیبایی محیط پیرامون نهایت لذت را ببرید.

راستا فلکده از اینجا به بعد خاکیست و در برخی قسمت ها شیب بسیار تندی دارد به همین خاطر پیشنهاد ما رفتن این راستا با پای پیاده است که تا مقصد دو ساعتی زمان میبره و البته بدلیل بکر بودن و زیبایی منحصربفرد این راستا جنگلی شما اصلا متوجه گذر زمان و خستگی نخواهید شد. ولی اگر قصد پیاده روی نداشتین هم می توانید به جنگلبانی بگویید تا شماره یکی از محلی ها که ماشین مخصوص این جاده را دارد به شما بدهد تا تجربه ای متفاوت در این جاده داشته باشید.اقامت در جنگل شاید یکی از جذاب ترین اقامت هایی باشد که می توان در طبیعت تجربه کرد. مخصوصا در جنگلی که در آن صدای رودخانه و هوهوی پرندگان لحظه ای شما را تنها نمی گذارند.

در انتهای این راستا چشمتان به استخر پرورش ماهی می خورد که یعنی شما رسیدید.در سمت چپتان چند کلبه چوبی میبینید که می توانید در آنها اقامت در کلبه جنگلی را تجربه کنید کلبه هایی تماما چوبی بدون برق که هر 4 فصل سال بخاری هیزمی شان روشن است .

آبگرم فلکده

چشمه آبگرم فلکده در کنار رودخانه لیرسر و یک چشمه آب سرد قرار گرفته است. دمای آب متوسط است و عدم وجود گوگرد و بوی نامطبوع ویژگی منحصر به فرد آن است. بدین ترتیب، آب چشمه برای شنا و حتی آشامیدن قابل استفاده است. آبگرم فلکده یکی از جاذبه های گردشگری و طبیعی تنکابن است که گردشگران زیادی برای بازدید و شنا در آن به این منطقه می آیند. همچنین بر اساس اعتقاد مردم به خواص درمانی چشمه های آبگرم، برخی برای استفاده از خواص درمانی به این نقطه سفر می کنند.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: گردشبان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9714

به "روستای فلکده تنکابن؛ یکی از مناطق دیدنی مازندران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای فلکده تنکابن؛ یکی از مناطق دیدنی مازندران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید