خبرنگاران 68 هزار تن کالای استاندارد سال گذشته از مرز مهران به عراق صادر شد

به گزارش جعبه مهر، ایلام - خبرنگاران - مدیرکل استاندارد ایلام گفت: سال گذشته 68 هزار و 641 تن کالای استاندارد به وسیله مرز بین المللی مهران به عراق صادر شد.

خبرنگاران 68 هزار تن کالای استاندارد سال گذشته از مرز مهران به عراق صادر شد

مهناز همتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: یکی از عوامل بسیار مهم در صادرات، رعایت استاندارد و شاخص های آن است و این موضوع می تواند فرصت را برای توجه به کیفیت فراوری و به تبع آن ایجاد اشتغال به دنبال داشته باشد.

وی افزود: توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادراتی در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند.

مدیرکل استاندارد استان ایلام یادآور شد: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده (سال گذشته) شامل سنگ های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

همتی تاکید نمود: همچنین در طی این مدت (سال گذشته) تعداد 676 فقره پرونده صادراتی شامل 198 محصول که 86 محصول آنها با توجه به اینکه مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده اند بر اساس پروانه استاندارد آنها مجوز صادرات صادر شده است.

وی افزود: در این مدت تعداد 656 فقره آزمون معین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران اجرا شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.

این شهرستان در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام واقع شده است.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9602

به "خبرنگاران 68 هزار تن کالای استاندارد سال گذشته از مرز مهران به عراق صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 68 هزار تن کالای استاندارد سال گذشته از مرز مهران به عراق صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید