خبرنگاران 32 هزار و 823 دانش آموز در یزد عضو سازمان دانش آموزی هستند

به گزارش جعبه مهر، یزد - خبرنگاران - رییس سازمان دانش آموزی استان یزد گفت: اکنون 32 هزار و 823 نفر دانش آموز این استان عضو این سازمان هستند که در 896 آکادمی سازماندهی شدند.

خبرنگاران 32 هزار و 823 دانش آموز در یزد عضو سازمان دانش آموزی هستند

به گزارش خبرنگاران منصور کریمی روز دوشنبه به مناسبت سالرزو تشکیل سازمان دانش آموزی (21 اردیبهشت)در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف از تشکیل این سازمان ایجاد زمینه مشارکت دانش آموزان در برنامه های اجتماعی است اضافه نمود: تربیت دانش آموز در طراز ایرانی و اسلامی اصلی ترین هدف تاسیس سازمان دانش آموزی است.

وی گفت: حوزه فعالیت سازمان دانش آموزی در بخش های تشکل پیشتازان، خبرگزاری پانا، مجلس دانش آموزی است که به منظور تمرین مسئولیت پذیری و آشنایی با مردم سالاری دینی در سازمان دانش آموزی دنبال می گردد.

رییس سازمان دانش آموزی استان یزد از راه اندازی 300 مرکز نیکوکاری دانش آموزی در مدارس استان به منظور شناسایی دانش آموزان کم برخوردار اطلاع داد و توضیح داد: در این زمینه تفاهم نامه ای با کمیته امداد امام (ره) استان منعقد شده است.

وی افزود: این مراکز در 30 درصد از مدارس استان که عمدتاً در مناطق محروم و کم برخوردارتر استان ایجاد می شوند.

وی اضافه نمود: در سال گذشته به منظور تامین تبلت دانش آموزان حدود 56 میلیارد و 206 میلیون ریال از سوی خیرین جمع آوری شد که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش حدود 6 هزار گوشی و تبلت خریداری و در اختیار دانش آموزان کم برخوردار نهاده شد.

کریمی گفت: همچنین حدود 6 هزار وام خرید تبلت به مبلغ 40 میلیون ریال با همکاری خانه فرهنگ شهید صدوقی به والدین دانش آموز اعطا شد.

وی برگزاری پویش معلم ماندگار، جشن تولد زمین و جشن یاوران انقلاب و برگزاری جشنواره های مختلف را از جمله برنامه های این سازمان نام برد و گفت: اکنون 780 دانش آموز با خبرگزاری پانا همکاری دارند.

کریمی با بیان این که استان یزد دارای سه نماینده در مجلس دانش آموزی کشور است که یکی از انها نماینده دانش اموزان زرتشتی کشور است، گفت: 70 کمیسیون در مجالس دانش اموزی مناطق استان و 10 کمیسیون نیز در مجلس دانش اموزی مرکز استان با 100 عضو دانش آموز فعالیت دارند.

رییس سازمان دانش آموزی استان یزد تجلیل از مربیان سازمان دانش آموزی، نشست با استاندار و ملاقات با خانواده شهدای دانش آموز از جمله برنامه های در سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی در استان بیان نمود.

سازمان دانش آموزی تشکیلاتی تربیتی - اجتماعی برای آماده کردن دانش آموزان جهت حضور درعرصه های مختلف زندگی و پذیرش مسوولیت در آینده ای نه چندان دور دارد که این رویکرد مهم سبب شده تا زیر ساخت های لازم برای جذب دانش آموزان در فعالیت های تعریف شده در این سازمان فراهم آید.

سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران درتاریخ 21/2/78 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران تشکیل و فعالیت رسمی خود را در مدارس کشور شروع کرد.

در سال1394 نام تشکیلات در دوره ابتدایی با عنوان پیش آهنگان پیشتاز و فرزانه و در متوسطه اول پیش آهنگان شایسته و در دوره متوسطه دوم پیش آهنگان جوینده نامگذاری شد.

اکنون 270 هزار دانش آموز در 2 هزار 100 باب مدرسه در استان یزد تحصیل می نمایند.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10048

به "خبرنگاران 32 هزار و 823 دانش آموز در یزد عضو سازمان دانش آموزی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 32 هزار و 823 دانش آموز در یزد عضو سازمان دانش آموزی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید