خبرنگاران ورود 69 هزار تن گندم به کشور از راه تخلیه مستقیم کشتی به قطار

به گزارش جعبه مهر، بندرعباس- خبرنگاران- مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت: درسال جهش فراوری و در راستای توسعه ریلی کشور، 69 هزار تن گندم از یک فروند کشتی در بندر شهید رجایی تخلیه و عمده بار آن به طور مستقیم در واگن قطار بارگیری شد که پس از ارزیابی های گمرکی از بندر خارج می گردد.

خبرنگاران ورود 69 هزار تن گندم به کشور از راه تخلیه مستقیم کشتی به قطار

الله مراد عفیفی پور روز آدینه با اعلام این خبر افزود :براساس برنامه معین شده تا انتها فروردین ماه جاری پنج کشتی دیکر حامل گندم در بندر شهیدرجایی پهلو می گیرد که بیشتر آن به وسیله حمل ونقل ریلی وارد کشور می گردد.

وی بیان داشت: انجام عملیات تخلیه کالا (گندم) از کشتی و انتقال مستقیم آن به واگن قطار به عنوان گامی مهم درجهت تقویت فعالیت های ریلی در بندر شهید رجایی در سال جهش فراوری انجام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: توسعه حمل ونقل چند وجهی و افزایش سهم ریلی در بندر شهیدرجایی یکی از مهم ترین برنامه های کاری درسال جهش فراوری است.

وی همچنین به برنامه های تدوین شده در راستای تحقق سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و اهداف سند چشم انداز 20 ساله کشور اشاره نمود وگفت: توسعه حمل ونقل چندوجهی (افزایش سهم ریل در بنادر کشور) به عنوان یک راهبرد درسال جهش فراوری، در دستور کار قرارگرفته است.

وی با تاکید بر این موضوع که سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال توسعه هرچه بیشتر فعالیت های ریلی در بندر شهیدرجایی و بنادر دیگر است، توضیح داد: براساس هدف گذاری انجام گرفته تمام کوشش خود را بکار خواهیم گرفت تا بتوانیم سهم قابل توجهی از بار را به وسیله ریل به بندر وارد و یا خارج کنیم.

وی افزود: پیش ران تحقق این هدف مشارکت همه دستگاه ها، صاحبان کالا و انجام اقدامات مطالعاتی است که نتیجه آن توسعه هرچه بیشتر حمل ونقل چند وجهی و ارزش آفرینی برای ذینفعان خواهدبود.

مدر منطقه ویژه مالی بندر شهید رجایی همچنین به زیرساخت ریلی ایجادشده در بزرگترین بندر تجاری کشور اشاره نمود وگفت: تعمیرات اساسی خطوط ریلی، اصلاحات ترافیکی معابر مشترک جاده با ریل وهمچنین ایجاد سیستم زهکشی درخطوط ریلی با هدف جلوگیری از خوردگی وپوسیدگی ریل در خطوط جدید از مهم ترین اقدامات در این حوزه می باشد.

نشست امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان بنادر و

دریانوردی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران اواخر اسفند ماه سال گذشته در تهران برگزار گردید که سیاست های کلی وزارت راه وشهرسازی در زمینه توسعه حمل و قل چند وجهی (افزایش سهم ریل در بنادر کشور) مهم ترین موضوع این تفاهم نامه بود.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5526

به "خبرنگاران ورود 69 هزار تن گندم به کشور از راه تخلیه مستقیم کشتی به قطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورود 69 هزار تن گندم به کشور از راه تخلیه مستقیم کشتی به قطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید