خبرنگاران شهر مهاباد با کاشت 9 هزار بوته گل به استقبال از پاییز رفت

به گزارش جعبه مهر، مهاباد- خبرنگاران- سرپرست واحد فضای سبز شهرداری مهاباد گفت: همزمان با شروع فصل پاییز بیش از 9 هزار بوته انواع گل های رنگارنگ برای زیباسازی معابر، میادین و بوستان های این شهر کاشته شد.

خبرنگاران شهر مهاباد با کاشت 9 هزار بوته گل به استقبال از پاییز رفت

سردار کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: شهرداری با کاشت این تعداد بوته گل فصلی و دایمی در بوستان ها، فضاهای سبز، معابر و بلوارها، چهره این شهر را در این فصل از سال زیبا و بهاری کرد.

وی ادامه داد: این گل ها شامل شاه پسند، ابری، تاج خروس، اطلسی، بنفشه و سایر گل های تزئینی است که توسط گلخانه های شهرداری مهاباد فراوری و در راستای زیباسازی و شاد کردن فضای شهر در مناطق مختلف کاشته شده است.

وی با بیان اینکه تماشای گل و بوییدن آن موجب آرامش و امیدواری انسانهاست و این موضوع توسط دانشمندان و محققان اثبات شده است، اضافه نمود: مهمترین عامل در تداوم وجود این گل ها در بوستان های شهر، همراهی مردم و پرهیز از کندن گل هاست که امیدواریم این امر در این فصل از سال برای دوچندان کردن زیبایی های فصل پاییز به خوبی رعایت گردد.

سرپرست واحد فضای سبز شهرداری مهاباد با بیان اینکه کاشت گل در سطح شهر ادامه خواهد داشت اضافه نمود: علاوه بر گل کاری، رنگ آمیزی جداول و بلوارها، ساماندهی مبلمان شهری، روشنایی و ترمیم وسایل بازی بوستان ها نیز از دیگر اقدامات واحد فضای سبز این شهر است.

کریمی اعلام کرد: رنگ آمیزی المان و مبلمان شهری، پاکسازی و زیباسازی شهر، حذف زوائد و پیرایش شهر، شست وشو و پاکسازی اساسی معابر و محورهای اصلی و پرتردد، واکاری و کاشت نهال از جمله دیگر فعالیت های اجرا شده برای آراستگی سیمای شهری است.

شهر 166 هزار و 518 نفری مهاباد دارای 2 هزار و 400 کیلومتر مربع مساحت بوده و از سال 1306 بلدیه یا شهرداری در آن راه اندازی شده است.

مهاباد با داشتن 46 بوستان و سرانه هشت متر مربع فضای سبز از شهرهای سرسبز آذربایجان غربی محسوب می گردد.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7960

به "خبرنگاران شهر مهاباد با کاشت 9 هزار بوته گل به استقبال از پاییز رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهر مهاباد با کاشت 9 هزار بوته گل به استقبال از پاییز رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید