توضیحات جدید وزیر کار درباره افزایش مزد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش تجارت نیوز، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اقدامات دولت در زمینه توجه به معیشت کارگران گفت: در دولت های سابق حداقل سبد معیشت کارگری متوسط برآورد نمی شد. اما برای اولین بار در دولت تدبیر و امید بین کارگر و کارفرما تفاهمی تحت عنوان لیست کالاهای مورد احتیاج برای تامین حداقل سبد معیشت خانوار کارگری متوسط برقرار شد.

توضیحات جدید وزیر کار درباره افزایش مزد

وی اضافه نمود: هر سال در دولت کوشش می کنیم که جامعه کارفرمایی را به عنوان یکی از طرف های سه گانه سه جانبه گرایی متقاعد کنیم که در تامین سبد حداقل معیشت همراه شوند. یقینا همراهی آنان یک قدم مثبت در جهت حفظ حقوق کارگران است.

براساس گزارش پایگاه خبری وزارت کار، شریعتمداری ادامه داد: به یقین خداوند از کسی که مسئولیت بپذیرد ولی به تامین معیشت حداقل کارگر توجه نکند نمی گذرد، ما با علم به همین موضوع در این جهت حرکت می کنیم و کوشش دولت نیز این است که خود را به استانداردهای حداقل عدالت نزدیک کند.

وی توضیح داد: مسئله مسکن، تأمین مواد اولیه زندگی به وسیله توسعه تعاونی ها، استفاده کارگران از سود سهام کارخانجاتی که در آن کار می نمایند، همه اهدافی است که باید به صورت موازی تعقیب گردد و کوشش ما این است که این مسئله تحقق پیدا کند.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5898

به "توضیحات جدید وزیر کار درباره افزایش مزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات جدید وزیر کار درباره افزایش مزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید