تعداد مبتلایان جدید به کرونا در آمریکا رکورد زد

به گزارش جعبه مهر، گاردین در گزارشی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا در آمریکا، از افزایش نگران کننده شمار مبتلایان و مرگ و میر کرونایی خبر داد و نوشت: تنها در یک روز، این کشور شاهد ثبت رکورد 279 هزار و 409 مورد مبتلا و دو هزار و 607 مرگ و میر بود.

تعداد مبتلایان جدید به کرونا در آمریکا رکورد زد

به نقل از این روزنامه انگلیسی، در حالیکه ایالت های مختلف آمریکا برای سفارش واکسن کرونا با ضرب العجل روبرو هستند، ایالت کالیفرنیا باردیگر مقررات قرنطینه را وضع کرده و مقامات فدرال به مردم توصیه کرده اند حتی در داخل منازل خود ماسک بزنند، آمریکا تنها در روز جمعه رکورد تازه ای از تعدا مبتلایان به کووید-19را به ثبت رساند.

همزمان بسیاری از ایالت های دیگر از افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان، بستری شدگان و نرخ مرگ و میر ناشی از کووید-19 خبر داده و نظام های مراقبت های بهداشتی آمریکا با شرایط شکننده ای روبرو هستند. گزارش ها حاکی از رقم یکصدهزار و 667 نفری بستری شدگان ناشی از کووید-19تنها در روز گذشته است.

براساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز، تنها در روز جمعه این کشور شاهد دو هزار و 607 مورد مرگ و 279 هزار و 409 مورد مبتلا بود. این در حالی است که جان هاپکینز پیش از این رقم 210 هزار مبتلا و مرگ روزانه یک هزار و 800 مورد را به صورت میانگین گزارش داده بود. تا به امروز در آمریکا بیش از 14 میلیون و 774 هزار نفر به کووید-19 مبتلا شده و از این میان بالغ بر 285 هزار و 650 نفر جان خود را از دست داده اند.

کارشناسان این افزایش نگران کننده شمار مبتلایان و مرگ و میر را ناشی از سفرهای میلیونی آمریکایی ها در تعطیلات جشن شکرگزاری می دانند.

در حالیکه شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا هر روز شاهد ثبت رکورد تازه ای است، دونالد ترامپ همچنان به تلاش های بی ثمر خود برای به چالش کشیدن نتیجه انتخاباتی که به نفع جو بایدن رئیس جمهوری منتخب به پایان رسید ادامه می دهد و همین امر وی را با نقدها فزاینده ای نسبت به فقدان درک رهبری کشور روبرو کرده است.

گفته می شود پیش از نشست مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های فدرال (CDC) در هفته آینده که برای مجوز تولید واکسن شرکت داروسازی فایزر تشکیل می شود، به ایالت ها توصیه شده که تا جمعه سفارش دو مرحله ای خود را برای ثبت میزان مورد نیاز این واکسن ثبت کنند.

به گفته مقامات ایالت آیداهو (ایالتی در شمال غربی آمریکا) در شهر بویزی پایتخت این ایالت، نیروهای گارد ملی وارد عمل شده و با تریاژ کردن بیماران تلاش دارند شرایط بیمارستان را که به نقطه بسیار شکننده ای وارد شده، تثبیت کنند. دیروز شنبه هم در آریزونا، مقامات بهداشتی نسبت به ثبت رکورد 6 هزار و 799 مورد ابتلا در یک روز در این ایالت ابراز نگرانی کردند.

در جنوب کالیفرنیا هم مقامات بهداشتی از قرنطینه بخش وسیعی از این ایالت خبر داده و اعلام کردند که یک منطقه وسیع از این ایالت تحت قرنطینه شده است. ، ایرنا

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8550

به "تعداد مبتلایان جدید به کرونا در آمریکا رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد مبتلایان جدید به کرونا در آمریکا رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید