تا انتها دولت 1700 کیلومتر ریل به خطوط ریلی کشور اضافه می گردد

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/البرز وزیر راه و شهرسازی گفت: تا خاتمه دولت، 1700 کیلومتر ریل جدید به خطوط ریلی کشور اضافه می گردد که این پروژه ها هم شامل خطوط جدید است و هم راه اندازی خطوط دوم و ایمن سازی خطوطی که در سنوات گذشته راه اندازی شده را در بر می گیرد.

تا انتها دولت 1700 کیلومتر ریل به خطوط ریلی کشور اضافه می گردد

محمد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح مترو کرج به هشتگرد که امروز سه شنبه دهم دی ماه با حضور رئیس جمهور برگزار گردید، با اشاره به اینکه افتتاح این دست پروژه ها گامی در راستای کاهش خودرو محوری به عنوان یکی از اهداف دولت است، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه ها شاهد کاهش سفر با خودرو و پررنگ شدن سفرهای ریلی هستیم.

به گزارش خبرنگاران، وی ادامه داد: تا سرانجام دولت، 1700 کیلومتر ریل جدید به خطوط ریلی کشور اضافه می گردد که این پروژه ها هم شامل خطوط جدید است و هم راه اندازی خطوط دوم و ایمن سازی خطوطی که در سنوات گذشته راه اندازی شده را در بر می گیرد.

وی اظهار کرد: از میان این پروژه ها می توان به تکمیل چهار خط تهران - کرج و خط دوم کرج-قزوین اشاره نمود.

این مسئول تاکید نمود: این پروژه ها یاری می نماید مردم در شمال اتوبان تهران- کرج به وسیله مترو و در جنوب آن با قطارهای بومی تردد داشته باشند که این امر نقش به سزایی در کاهش ترافیک این راستا به ویژه در محدوده کردان دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم کنار گذر جنوبی که 160 کیلومتر آزاد راه است را به بهره برداری برسانیم گفت: امیدواریم تا سرانجام دولت دوازدهم 580 کیلومتر آزاد راه به آزاد راه های کشور اضافه کنیم که یکی از این آزادراه ها آبیک به گرمسار است و می تواند بار بزرگ ترافیک را از اتوبان کرج خارج و باعث می گردد البرز نشینان به آرامشی برسند.

وزیر راه با اشاره به کوشش برای تسریع در تکمیل پروژه همت گفت: امیدواریم با همکاری مدیریت شهری تهران و کرج این پروژه به سرعت تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: بدون شک افتتاح پروژه های راه نقش به سزایی در افزایش آسایش و آرامش مردم، کاهش ترافیک و سهولت در تردد خودروها خواهد داشت.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4455

به "تا انتها دولت 1700 کیلومتر ریل به خطوط ریلی کشور اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا انتها دولت 1700 کیلومتر ریل به خطوط ریلی کشور اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید