بهترین محله های اهواز برای اجاره خانه کدام مناطق هستند؟

به گزارش جعبه مهر، هر یک از شهرها و استان های ایران به محله های مختلف با سطح فرهنگی، امکانات و ویژگی های متفاوت تقسیم بندی شده است. تفاوت های چشمگیر در وجود امکانات رفاهی برای ساکنان هر محله باعث شده است که واحدهای مسکونی موجود در هریک از مناطق شهرهای ایران، قیمت های مختلفی داشته باشد. اهواز یکی از شهرهای عظیم ایران و مرکز استان خوزستان محسوب می گردد که مانند همه شهرها به محله های مختلفی بخش بندی شده است. به همین دلیل طبیعی است که خانه و ملک در هر منطقه آن نسبت به سایر مناطق قیمت متفاوتی داشته باشد. در این مطلب ضمن معرفی کلی اهواز، برخی از بهترین محله های اهواز برای سکونت را آنالیز نموده و قیمت اجاره خانه در هر محله از اهواز را مقایسه خواهیم کرد؛ بنابراین در صورتی که قصد سکونت در اهواز را دارید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

بهترین محله های اهواز برای اجاره خانه کدام مناطق هستند؟

جهت دریافت خدمات نقاشی کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

اهواز، از گذشته تا به امروز

اهواز یکی از کلان شهرهای ایران با مساحتی برابر با 185 کیلومتر مربع ارتفاع 12 متری از سطح دریا ، اولین پایتخت کتاب ، سومین شهر عظیم وهشتمین شهر پرجمعیت کشور محسوب میگردد. شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان عظیم ترین تولیدنماینده نفت ایران و شرکت ملی حفاری ایران که عظیم ترین شرکت حفاری کشور به شمار می آیند، در این شهر قرار دارند که باعث رونق مالی منطقه اهواز شده اند. این شهر از آبادترین مناطق ایران در دوره های گذشته بوده و قدمت آن به پیش از اسلام در ایران بازمی گردد. از دوره ساسانیان تا به امروز نام های مختلفی روی اهواز گذاشته شده است که از جمله آن می توان سوق الاهواز،هرمز اردشیر، ناصریه و اوکسین را نام برد.

اهواز همواره محل سکونت اقوام مختلفی بوده است. در طول تاریخ بسیاری از اقلیت های دینی از جمله کلیمیان، مسیحیان،صائبین، مندائیان و آشوریان در اهواز سکونت داشته اند که به دلایل مختلف به تدریج از این شهر مهاجرت نموده اند. در حال حاضر اغلب ساکنان اهواز عرب های ایران و مردم بختیاری هستند. به دلیل وجود اقوام مختلف در اهواز، این شهر همواره شرایط سیاسی حساسی داشته است. از نظر جغرافیایی هم اهواز سرزمینی جلگه ای محسوب می گردد. همچنین رود کارون به عنوان طولانی ترین رود داخلی ایران در این شهر واقع شده است؛ اما باوجود این رود پوشش گیاهی اهواز شرایط مطلوبی نداشته و این شهر همواره با آلودگی شدید هوا و ریزگردها دست وپنجه نرم نموده است. به طوری که در حال حاضر لقب ششمین شهر آلوده ایران به اهواز اختصاص دارد.

درمجموع اهواز شهری فعال، توسعه یافته و با محدوده جغرافیایی وسیع به شمار می آید که به محله های مختلف تقسیم شده است. وجود فرصت های شغلی مختلف و دانشگاه های علمی معتبر و عظیم در این منطقه موجب شده افراد زیادی به دلایلی مانند کار و تحصیل اهواز را برای سکونت انتخاب نمایند. به همین دلیل آشنایی با محله های مطلوب این شهر برای سکونت بسیار مهم است. در ادامه با معرفی بهترین محله های اهواز، قیمت اجاره خانه و آپارتمان را در اهواز آنالیز خواهیم کرد.

محله های مختلف اهواز

این شهر هم مانند همه استان ها و شهرها به مناطق و محله های مختلفی بخش بندی شده است. در هر محله اهواز امکانات رفاهی گوناگونی در اختیار ساکنان قرار گرفته است؛ اما محله های شمالی اهواز از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار هستند و به همین دلیل قیمت خانه و آپارتمان در آن ها گران تر است. این مناطق همچنین خانه های ویلایی و زیبایی دارند. به همین ترتیب بافت و کیفیت خانه در مناطق جنوبی اهواز ضعف بیشتری دارد؛ اما مناطق مرکزی شهر با امکانات مناسب بهترین محله های اهواز برای اجاره خانه ای معقول به حساب می آیند.. برخی از بهترین محله های اهواز برای سکونت به توضیح زیر هستند.

محله کیانپارس

کیانپارس در شمال غرب رودخانه کارون، از مناطق اعیان نشین اهواز و همسایه محله کیان آباد است. کیانپارس در گذشته خانه هایی ویلایی با متراژهای بسیار بالا داشته و همه کوچه های آن بسیار سرسبز بوده اند؛ اما ساخت وسازهای جدید در حال حاضر تفاوت های زیادی در این منطقه ایجاد نموده اند. کیانپارس به دلیل داشتن امکانات رفاهی مختلف از نظرارزشی گران ترین املاک در اهواز هستند. همچنین بد نیست بدانید برزگ ترین مراکز خرید و تفریحی اهواز مانند مرکز خرید تشریفات، بازار مرکزی کیانپارس، مرکز خرید برج کیانپارس، مرکزخرید ایران نگین و همچنین مجتمع های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و بیمارستان های خصوصی نظیر مهر و آریا در این منطقه واقع شده اند. مراکزی همچون رستوران و فودکورت، سینما، سالن ورزشی، بولینگ و بیلیارد و… درکنار بلوار ساحلی کارون که به موازات این منطقه قرار گرفته است به موضوع این منطقه افزوده است.

محله کیان آباد

همانطور که گفته شد کیان آباد در همسایگی کیان پارس قرار گرفته است وبه همین دلیل از مواهب کیانپارس بهره میبرد و قیمت ملک در خیابانهای اول و منتهی به کیانپارس بالاست.

محله زیتون

این محله که در شمال شرق رودخانه کارون واقع شده است، یکی از محله های نه چندان قدیمی اهواز محسوب می گردد. سال ها پیش منطقه زیتون توسط شرکت ملی نفت برای سکونت کارمندان این شرکت تاسیس شد. با توجه به اینکه محله دیگری هم به همین نام برای کارگران شرکت ملی نفت ساخته شده است، برای ایجاد تفاوت بین دو محله آن ها را به نام های زیتون کارمندی و زیتون کارگری نام گذاری نموده اند. البته در چند سال اخیر خانه های این منطقه واگذار شده اند و کل منطقه با نام زیتون شهرت پیدا نموده است.این محله یکی از پویاترین مناطق شهر اهواز به حساب می آید که از غرب به ملی راه، از شمال به کوی ملت (کوروش)، از جنوب به نیوسایت و از شرق به عظیمراه پاسداران منتهی می گردد. از جمله خیابان های زیتون می توان خیابان های اصلی زیتون، حجت، کمیل، فاطمی، زهره، زمرد و زاویه را نام برد.سیتی سنتر مهزیار یکی عظیمترین مرکز خرید اهواز در این منطقه قرار گرفته است.

محله پادادشهر

این محله در محدوده بلوار جواد الائمه یکی از مناطق گران اهواز محسوب می گردد. منطقه پاداد شهر بیمارستان های خصوصی و مراکز خرید دارد که از جمله آن ها می توان به مرکز درمانی میلاد و مجتمع تجاری هیراد و شهربازی پاداد اشاره نمود.

محله کوروش یا کوی ملت

این منطقه از محله های قدیمی و اصیل اهواز است که در حال حاضر به کوی ملت تغییر نام داده است؛ اما همچنان همه ساکنان اهواز این منطقه را با نام کوروش می شناسند. کوی ملت هم از محله های اعیان نشین اهواز محسوب می گردد که خانه های گران قیمتی دارد.کوروش از قسمت جنوبی به محله زیتون، از قسمت شمالی به کوی فرهنگیان و در همسایگی محله زویه و کوی عابدینی قرار گرفته است. خیابان کارون و فاز 3 و فاز 2 این محله کنار رود کارون واقع شده اند و جاده ساحلی جدید اهواز از این محله عبور می نماید. همچنین پارک ملت عظیمترین پارک کوروش در حدفاصل فازهای 2 و 3 محله کوی ملت قرار گرفته و محل تفریح مردم کوروش است. بازار شب فاز 4 در جاده ساحلی و مرکز خرید کوروش عظیم ترین مراکز تجاری این محله هستند.

محله گلستان

محله گلستان در جنوب شرق رودخانه کارون به دلیل همجواری با دانشگاه جندی شاپور اولین دانشگاه ایران و بیمارستان گلستان از مناطق گران قیمت شهر در محدوده خیابان اصلی فروردین و خیابان های موازی آن محسوب میگردد که با مناطقی همچون زیتون کارمندی ، پادادشهر و کیان آباد از لحاظ قیمت رقابت دارد. وجود مراکز اداری و آموزشی درمانی و تردد زیاد در این منطقه به رونق بازار مسکن در آن افزوده و به سرعت در حال رشد است.

محله های روبه رشد

با توجه به نرخ رو به رشد قیمت اجاره بها در کل کشور در ماههای اخیرمناطقی در اهواز هستند که در صدر تقاضا برای اجاره قرار دارندمانند شهرک های جدید نظیر شهرک اکباتان، کوی مهدیس ، کیانشهر یا محله های قدیمی تر مانند باهنر سپیدارکه با هر بودجه ایی میتوان ملک مورد نظر را یافت.

همان طور که گفته شد امکانات رفاهی قابل توجه و دسترسی آسان به مراکز ارائه دهنده خدمات مختلف مهم ترین دلایل گرانی خانه در این مناطق است. در ادامه قیمت رهن و اجاره خانه در این محله ها را آنالیز می کنیم.

اجاره خانه زیر 100 متر در اهواز

پیدا کردن خانه های زیر 100 متر در اهواز کار چندان سختی نیست. چراکه به لطف وجود خانه ها و آپارتمان هایی با متراژ مختلف، دست شما برای انتخاب خانه دلخواه باز خواهد بود. در حال حاضر یک خانه 60 متری 5 سال ساخت در کیان آباد دارای دو اتاق خواب و مجهز به آسانسور، انباری، پارکینگ، درب ریموت دار و… به قیمت پیش پرداخت 40 میلیون و ماهانه 600 هزار تومان آماده واگذاری برای اجاره است. همچنین یک خانه 12 سال ساخت 75 متری در کوی ملت با دو اتاق خواب، انباری، پارکینگ، آسانسور و درب ضد سرقت مبلغی در حدود 15 میلیون تومان پیش و ماهانه 800 هزار تومان اجاره دارد. خانه 85 متری دو خواب هم با پارکینگ، انباری و آسانسور دارای دو اتاق خواب در پادادشهر با قیمت 35 میلیون پیش و ماهانه 600 هزار تومان برای اجاره در نظر گرفته شده است. در آخر یک خانه 90 متری با دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور مبلغی در حدود 60 میلیون تومان پیش و ماهانه 900 هزار تومان دارد.

اجاره خانه بین 100 تا 200 متر در اهواز

یک خانه 110 متری 10 سال ساخت واقع در مجتمع گلدیس کوی ملت با دو اتاق خواب مجهز به پارکینگ، انباری و آسانسور مبلغی برابر با 60 میلیون تومان رهن کامل یا 30 میلیون تومان پیش و ماهانه 800 هزار تومان دارد. همچنین یک خانه 120 متری در زیتون کارمندی دارای سه اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور قیمتی برابر با 115 میلیون تومان رهن کامل دارد. در منطقه کیان آباد هم یک خانه 135 متری در طبقه پنجم دارای سه اتاق خواب مستر، پارکینگ، انباری، آسانسور، سیستم اعلام حریق، باربیکیو و… مبلغی برابر با 200 میلیون تومان دارد. علاوه براین یک خانه 150 متری سه خواب در پادادشهر با پارکینگ، انباری و آسانسور قیمت 180 میلیون تومان و یک خانه 200 متری با همین امکانات و سه اتاق خواب واقع در کیان پارس 100 میلیون تومان پیش و ماهانه 8 میلیون تومان اجاره دارد.

اجاره خانه بین 200 تا 300 متر در اهواز

یک خانه 230 متری ویلایی در کیان پارس با چهار اتاق خواب، دو پارکینگ، انباری و آسانسور با مبلغ 200 میلیون تومان برای رهن کامل در نظر گرفته شده است. همچنین یک خانه ویلایی 260 متری در منطقه زیتون کارمندی با سه اتاق خواب و امکانات معمول قیمتب برابر با 160 میلیون تومان رهن کامل دارد.

با توجه به آن چه گفته شد مناطق اعیان نشین اهواز برای شهروندان این شهر قیمت های بالایی دارند؛ اما درصورتی که قدمت خانه زیاد باشد می توان مبالغ کمتری برای رهن یا اجاره آن پرداخت کرد. در نتیجه برای سکونت در این مناطق بودجه خود را در نظر گرفته و با آنالیز گزینه های موجود بهترین خانه را برای خود انتخاب کنید.

منبع: هومینگ
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5720

به "بهترین محله های اهواز برای اجاره خانه کدام مناطق هستند؟" امتیاز دهید

26 کاربر به "بهترین محله های اهواز برای اجاره خانه کدام مناطق هستند؟" امتیاز داده اند | 3.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین محله های اهواز برای اجاره خانه کدام مناطق هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید