برخورد قاطع پلیس با احتکارکنندگان، کشف بالغ بر 312 هزار ماسک و دستکش در گیلان

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/گیلان فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به برخورد قاطع پلیس با احتکار کنندگان اقلام بهداشتی، گفت: ماموران انتظامی گیلان از ابتدای اسفندماه 43888 عدد انواع ماسک، 268400 جفت انواع دستکش بهداشتی، 60 لیتر الکل و 10 هزار و 276 محلول ضد عفونی کننده که توسط بعضی از سودجویان احتکار شده بود را کشف کردند.

برخورد قاطع پلیس با احتکارکنندگان، کشف بالغ بر 312 هزار ماسک و دستکش در گیلان

سردار عزیزاله ملکی در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تقدیر و تشکر از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان های استان که در سنگر امنیت سلامت جامعه مشغول مقابله با کرونا و درمان بیماران هستند، گفت: درمانگاه شهدای نیروی انتظامی شهر رشت به صورت شبانه روزی آماده ارائه انواع خدمات درمانی و بهداشتی به مردم است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به پذیرش و ویزیت بیش از 2300 نفر در درمانگاه تخصصی شهدای ناجا از ابتدای اسفندماه سالجاری، اضافه نمود: هماهنگی های لازم برای معرفی و بستری افراد مشکوک به کرونا و یا بیماران نیازمند توجه بیشتر، با مراکز درمانی و بیمارستان های سطح استان انجام شده است.

وی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی اماکن اداری و عمومی، گفت: برابر توضیح وظایف کمیته قرنطینه و محدود سازی و امنیت قرارگاه زیستی استان، سه تیم از پلیس راه در مبادی ورودی استان در قالب تیم های تلفیقی با هلال احمر و بهداری نسبت به کنترل مسافران ورودی استان اقدام می نمایند.

سردار ملکی به تعلیق بخشی از فعالیت های مراکز انتظامی با هدف کاهش مراجعات مردمی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اشاره نمود و گفت: براساس تدابیر به عمل آمده به مدت یک هفته از توقیف غیرضروری خودروها به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خودداری می گردد.

وی توضیح داد: ماموران انتظامی گیلان از ابتدای اسفندماه سالجاری، 43888 عدد انواع ماسک، 268400 جفت انواع دستکش بهداشتی، 60 لیتر الکل، 10 هزار و 276 محلول ضد عفونی نماینده، 330 لیتر انواع مایع بهداشتی و 108650 عدد انواع اقلام بهداشتی که توسط بعضی از سودجویان احتکار شده بود را کشف کردند که در این خصوص 13 متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

این مقام ارشد انتظامی ضمن هشدار و تذکر به کسانی که با احتکار اقلام بهداشتی و درمانی، امنیت سلامت مردم را هدف قرار داده اند، گفت: تهدید سلامت و ایجاد یاس و ناامیدی خط قرمز فرماندهی انتظامی استان است و پلیس قطعا با محتکران و برهم زنندگان امنیت روانی مردم قاطعانه برخورد می نماید.

فرمانده انتظامی استان گیلان در ادامه با تشریح اقدامات پیشگیرانه پلیس در مقابله با بیماری کرونا از تشکیل گشت های مشترک اداره نظارت بر اماکن عمومی و متولیان حوزه گردشگری برای ساماندهی خانه مسافرها با همکاری شبکه بهداشت و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان اطلاع داد.

سردار ملکی با بیان اینکه پلیس برای مقابله با انتشار ویروس کرونا به صورت مستمر از رستوران ها و مراکز اقامتی بازدید می نماید، توضیح داد: با توجه به اهمیت حوزه بهداشت روانی جامعه، رصد فضای مجازی به صورت ویژه برای برخورد با شایعه سازان و برهم زنندگان امنیت روانی مردم در دستورکار پلیس واقع شده است.

وی به دستگیری سه نفر از مجرمان در فضای مجازی اشاره نمود و گفت: در حوزه مقابله با کارگاه های فراوری اقلام بهداشتی تقلبی نیز 2 نفر دستگیر و با دستور مقام قضائی راهی زندان شده اند.

این مقام ارشد انتظامی ضمن اشاره به هماهنگی انجام شده با دادستانی و ممنوعیت فعالیت اماکن عمومی اعم از ورزشی، قلیانسراها، تالارهای عروسی و عزا تا اطلاع ثانونی اعلام نمود: گشت های مشترکی با معاونت غذا و دارو استان در سازمان تعزیرات حکومتی برای بازدید و نظارت بر فعالیت صنوف و رصد فرایند فراوری تا توزیع اقلام بهداشتی تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان در سرانجام با تاکید بر اینکه شهروندان ضمن حفظ خونسردی و امید بخشی به همدیگر به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجه ننمایند، از مردم خواست اخبار موثق را از مبادی رسمی دنبال نمایند و در صورت مشاهده مواردی از گران فروشی و احتکار مراتب را به وسیله مرکز فوریت های 110 به پلیس اطلاع دهند.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5043

به "برخورد قاطع پلیس با احتکارکنندگان، کشف بالغ بر 312 هزار ماسک و دستکش در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد قاطع پلیس با احتکارکنندگان، کشف بالغ بر 312 هزار ماسک و دستکش در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید