ایران مقره های اندازه گیری کمیت های برق تولید کرد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیر ناصر صیرفیان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: اتوماسیون توزیع، شرکت های توزیع برق را قادر می سازد تا شبکه توزیع را بتوانند از راه دور مونیتور، هماهنگ و کنترل کنند.

ایران مقره های اندازه گیری کمیت های برق تولید کرد

وی ادامه داد: شرکت های توزیع برقی که سیستم اتوماسیون توزیع را در محدوده تحت پوشش شان پیاده می کنند، به منافعی همچون بهره مالی ناشی از عملکرد شبکه توزیع در محدوده اسمی طراحی شده، کاهش تلفات سیستم و کاهش میزان عدم رضایت (شکایات) مشتریان (مصرف کنندگان)دست پیدا می کنند.

وی بیان نمود: منافع فوق با انجام موارد مونیتورینگ و ثبت اطلاعات الکتریکی خطوط توزیع، کاهش توان راکتیو در پست ها و خطوط توزیع به منظور کنترل اتوماتیک بانک های خازنی سوییچ شونده، آشکار سازی عیوب در تجهیزات ، گذرا ها و هارمونیک های شبکه و ... قابل دستیابی است.

این فعال فناور درباره خدمات قابل ارائه توسط این شرکت بیان نمود: این فعال فناور درباره خدمات قابل ارائه توسط این شرکت بیان نمود: یکی از اصلی ترین معایب مقره های پرسلانی، شکنندگی آنهاست. با در نظر دریافت قیمت انواع مختلف مقره های پرسلانی و بوشینگها و احتمال بالای ترک خوردگی و لب پریدگی آنها روش مناسبی جهت تعمیر که باعث جلوگیری از پرداخت هزینه بالای تعویض مقره را نماید، ضروری است.

وی ادامه داد: بعد از انجام آزمایش هایی، روشی جهت ترمیم مقره در محل پست با استفاده از تزریق مواد پلیمری به ثبت رسید و سپس کلیه حقوق بهره برداری به شرکت واگذار شد. با استفاده از این روش کلیه مشخصات ظاهری، عایقی و خزشی مقره به سطح یک مقره سالم ارتقاء پیدا می کند.

صیرفیان یادآور شد: ساخت این تجهیزات از فناوری بالایی برخوردار است و در دنیا چند کشور انگشت شمار مانند آمریکا، دانمارک و آفریقای جنوبی این محصول را تولید می کنند.

وی درباره قابل رقابت بودن این محصول با نمونه مشابه خارجی آن بیان نمود: این محصول از نظر کیفیت و کارایی هیچ کمبودی نسبت به نمونه خارجی آن ندارد و از نظر قیمتی نیز حدود 50 درصد ارزان تر است.

این فعال فناور اضافه نمود: در حال حاظر به دلیل آن که این محصول جزو تجهیزات ضروری و فوری شرکت های برق نیست استقبال خوبی از خرید این تجهیزات صورت نمی گیرد بنابراین اگر منابعی مالی در اختیار خریداران قرار بگیرد این شرکت توان به کارگیری 30 نیروی کار را دارد.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4077

به "ایران مقره های اندازه گیری کمیت های برق تولید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران مقره های اندازه گیری کمیت های برق تولید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید