اولین موضع گیری دولت آمریکا درباره مامور شدن الزرفی برای تشکیل کابینه عراق

به گزارش جعبه مهر، وزیر خارجه آمریکا در اولین موضع گیری خود پس از مکلف شدن عدنان الزرفی برای تشکیل دولت جدید عراق، حمایت این کشور از الزرفی را مشروط به تحقق چند خواسته واشنگتن کرد.

اولین موضع گیری دولت آمریکا درباره مامور شدن الزرفی برای تشکیل کابینه عراق

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ناس نیوز، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در اولین واکنش خود به مکلف شدن عدنان الزرفی برای تشکیل دولت جدید عراق گفت که الزرفی برای اینکه از حمایت آمریکا برخوردار گردد، باید چند خواسته واشنگتن را محقق کند.

پامپئو در ادامه گفت: عراقی ها دولتی خالی از فساد و حامی حاکمیت عراق را می خواهند. مردم عراق دولتی می خواهند که نیازهای اساسی آنها را فراهم و از حقوق انسانها حمایت کند.

وی اضافه نمود: اگر الزرفی بتواند این موارد را در اولویت خود قرار دهد، از حمایت آمریکا و نظام بین المللی برخوردار خواهد بود.

برهم صالح رئیس جمهور عراق صبح دیروز به طور رسمی عدنان الزرفی از شخصیت های سیاسی عراق را مأمور تشکیل کابینه جدید عراق کرد.

معرفی الزرفی از سوی برهم صالح پس از ناکامی کمیته هفت نفره گروههای سیاسی عراق در انتخاب نخست وزیر جدید صورت گرفت.

گروه های شیعی عراق نیز دیشب ضمن برگزاری یک نشست، بر سر مخالفت با مامور شدن عدنان الزرفی برای تشکیل کابینه عراق توافق کردند.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5279

به "اولین موضع گیری دولت آمریکا درباره مامور شدن الزرفی برای تشکیل کابینه عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین موضع گیری دولت آمریکا درباره مامور شدن الزرفی برای تشکیل کابینه عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید