انتقاد مسکو از بی تفاوتی سازمان ملل در قبال رفتار غیرقانونی آمریکا با دیپلمات های روس

به گزارش جعبه مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از رفتار غیرقانونی دولت آمریکا با دیپلمات های روس و بی تفاوتی دبیرکل سازمان ملل متحد در قبال این رفتار ها انتقاد کرد

انتقاد مسکو از بی تفاوتی سازمان ملل در قبال رفتار غیرقانونی آمریکا با دیپلمات های روس

به گزارش گروه سیاسی خبرگزارس دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای از بی تفاوتی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل تحد در قبال سنگ اندازی های دولت آمریکا بر سر راه دیپلمات های روس شاغل در سازمان ملل متحد انتقاد کرد.

ماریا زاخارووا در این بیانیه که در پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه روسیه نیز منتشر شده، خاطرنشان کرده است: افسران روسی که در یک فرآیند رقابتی انتخاب شده و با تصمیم دبیرکل سزامان ملل متحد به سمت های مرتبط با مسائل نظامی در دفاتر وابسته به دبیرخانه سازمان ملل متحد منصوب شده اند، اکنون ماههاست که برای دریافت ویزا آمریکا معطل مانده اند. درخواست ویزا برخی از این آن ها بیش از یک سال است که تحت بررسی قرار گرفته است.

این دیپمات ارشد روس افزود: دلیل چنین اتفاقی نیز این است که آنتونیو گوترش در مقابله با تخلفات آمریکا کاملاً ناکام بوده و عملاً چشم خود را به روی این تخلفات بسته است.

تکرار اقدامات غیرقانونی دولت آمریکا علیه دیپلمات های برخی کشور ها -مشخصاً کشور های مخالف سیاست های واشنگتن- باعث شده است که مقامات تعدادی از کشور ها ضرورت انتقال مقر سازمان ملل متحد به کشور های بی طرف را مطرح کنند.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4394

به "انتقاد مسکو از بی تفاوتی سازمان ملل در قبال رفتار غیرقانونی آمریکا با دیپلمات های روس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد مسکو از بی تفاوتی سازمان ملل در قبال رفتار غیرقانونی آمریکا با دیپلمات های روس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید