ادعای پنتاگون درباره علت تغییر جهت کشتی های آمریکایی از دریای سیاه

به گزارش جعبه مهر، به گفته یک مقام مطلع در پنتاگون، تغییر برنامه اعزام کشتی های نظامی آمریکایی به منطقه دریای سیاه از آن جهت است تا وخامت اوضاع در مرزهای اوکراین تشدید نشود.

ادعای پنتاگون درباره علت تغییر جهت کشتی های آمریکایی از دریای سیاه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، منابع خبری نشریه آمریکایی پولیتیکو در پنتاگون اعلام کردند که وزارت دفاع ایالات متحده به این دلیل از برنامه اعزام کشتی های نظامی به منطقه دریای سیاه در این هفته صرف نظر نموده تا وخامت اوضاع در مرزهای اوکراین تشدید نشود.

این مقام مطلع یادآور شد که البته این مسئله عادی است و جهت حرکت ناوهای آمریکایی اغلب می تواند به خاطر تغییر برنامه ها و یا به دلایل مختلف تغییر می نماید.

در واکنش به این مسئله، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز گفت: اوضاع در مناطق شرقی اوکراین همچنان متشنج است و بسیار زود است که بگوییم عدم ورود ناوهای آمریکایی به دریای سیاه منجر به تثبیت اوضاع شده است.

روز گذشته وزارت امور خارجه ترکیه تأیید نموده بود که ایالات متحده جهت حرکت کشتی های جنگی این کشور به سمت دریای سیاه را تغییر داده است.

پیش از این در وزارت دفاع روسیه نیز اعلام شد که ناوشکن های دونالد کوک و روزولت متعلق به نیروی دریایی آمریکا در روز چهارشنبه جهت حرکت خود به سمت آب های دریای سیاه را تغییر دادند.

طبق این اطلاعات، کشتی های جنگی آمریکایی جهت خود را تغییر داده و وارد آب های ساحلی جزایر کریت شدند و تمام روز در آن منطقه باقی ماندند. آنها در مرکز تدارکات لجستیکی نیروهای دریایی آمریکا در بندر سودا لنگر انداخته اند.

اطلاعات منتشره از سوی سیستم بین المللی موقعیت یابی کشتی ها ( AIS ) نیز این مسئله را تأیید نموده است.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9820

به "ادعای پنتاگون درباره علت تغییر جهت کشتی های آمریکایی از دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای پنتاگون درباره علت تغییر جهت کشتی های آمریکایی از دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید