آمریکا فورا تحریم های ضدایرانی را لغو کند

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در کنفرانس خبری خود گفت: آمریکا باید بدون پیش شرط به برجام بازگشته و همه تحریم ها علیه تهران را لغو کند.

آمریکا فورا تحریم های ضدایرانی را لغو کند

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت: مسئله هسته ای ایران در برهه حساسی قرار گرفته است. آنچه اکنون لازم و ضروری است، تسریع اجرای توافقات حاصله در نشست اخیر وزیران خارجه است.

وی در ادامه اضافه نمود: طرف آمریکایی باید فوراً و بدون پیش شرط به برجام برگردد و همه تحریم های مرتبط را نیز لغو کند. ایران هم بهتر است بر همین مبنا رعایت کامل برجام را از سر بگیرد.

وانگ ون بین اضافه نمود: پکن با دقت تحولات مربوط به این موضوع را پیگیری کرده و با طرف های مربوطه در تماس است. طرف چینی پیشنهاد برگزاری یک نشست بین المللی میان طرف های برجام را داده و آمریکا باید در اسرع وقت به مذاکره در خصوص نقشه راهی برای پایبندی کامل تهران و واشنگتن (به برجام) اقدام کند.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا 8 ماه مارس سال 2018 میلادی (18 اردیبهشت سال 1397) به بهانه های واهی و به صورت یکجانبه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و از توافق هسته ای کشورهای 1+5 با ایران خارج شد.

واشنگتن سپس تهدید کرد که تحریم های خود علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

گفتنی است که یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت، ایران نیز بر اساس ماده های 26 و 36 مصرح در این توافق بین المللی به دلیل انفعال اروپا و نقض عهدِ آمریکا؛ برخی از تعهدات برجامی خود را کاهش داد.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9297

به "آمریکا فورا تحریم های ضدایرانی را لغو کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا فورا تحریم های ضدایرانی را لغو کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید